Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΆρθρο 26 Διαχείριση των ποσών που αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL) – Αντικατάσταση άρθρου 65 και προσθήκη παρ. 7, 8 και 9 στο άρθρο 66 του ν. 4427/2016Σχόλιο του χρήστη Γιάννης | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 10:31




Το Eurocontrol είναι επίδομα προερχώμενο από έσοδα που προκύπτουν από τη χρήση του ελληνικού εναερίου χώρου και των υποδομών της ΥΠΑ (Radar, συστήματα ραδιοτηλεπικοινωνίας κλπ). Προέρχονται από το ταμείο του Eurocontrol και δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, οπότε οι συνσχολιαστές που ανησυχούν για το που πάνε οι φόροι τους, μπορούν να είναι ήρεμοι γιατί δεν επιβαρύνονται. Η ΥΠΑ από την σύσταση της επιτελεί ειδικό και δύσκολο έργο και ένα πολύ μικρό μέρος των εσόδων αυτών καταλήγει στα ειδικά επιδόματα των υπαλλήλων. Το μεγαλύτερο μέρος χρησιμοποιείται για την αγορά, συντήρηση, εγκατάσταση και επισκευή των υφιστάμενων συστημάτων αεροναυτιλίας, τη συντήρηση των αεροσκαφών της ΥΠΑ και την εκπαίδευση των στελεχών της. Επιπλέον ο καταμερισμός των αμοιβών γίνεται με διαφοροποίηση ανά κλάδο. Στον κλάδο των διοικητικών - οικονομικών που τόσοι πολλοί θίγουν παραπάνω αντιστοιχούν μικρότερα ποσά από τους κλάδους της αεροναυτιλίας (Ελεγκτές, AFISO, ATSEP) και αυτό είναι λογικό. Οι λόγοι είναι δύο, πρώτον να μην υπάρχουν αμοιβές δύο ταχυτήτων εντός της ίδιας υπηρεσίας και δεύτερον γιατί οι υπάλληλοι είναι πολλαπλώς επιφορτισμένοι με ειδικό έργο λόγω της φύσης του παρεχώμενου έργου της υπηρεσίας αλλά και του όγκου εργασίας που προκύπτει από τη διαχείριση προσωπικού σε 39 διαφορετικά αεροδρόμια. Αντίστοιχη είναι και η αιτιολόγηση για τα στελέχη της ΑΠΑ.