Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΆρθρο 26 Διαχείριση των ποσών που αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL) – Αντικατάσταση άρθρου 65 και προσθήκη παρ. 7, 8 και 9 στο άρθρο 66 του ν. 4427/2016Σχόλιο του χρήστη Στέλλα Μνηματίδου | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 11:08




Αρχικά, ο σκοπός της δημόσιας διαβούλευσης είναι η συνεισφορά στη βελτίωση του νομοθετικού έργου από νομοτεχνική και ουσιαστική άποψη. Η έκφραση απόψεων που εμφορούνται από «κοινωνικό αυτοματισμό» ή «κακώς εννοούμενα κλαδικά συμφέροντα» (π.χ. γιατί να παίρνει χρήματα αυτός ο υπάλληλος, τι κάνει αυτός, πρέπει να εισπράττει εκείνος και όχι ο άλλος …), ουδόλως συνεισφέρουν στην καλή νομοθέτηση που είναι και ο στόχος της ανοιχτής διαβούλευσης. Πρώτη παρατήρηση προς τους σχολιάζοντες που δεν έχουν σχέση με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας : ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΔΟΜΑ EUROCONTROL. Όποιος αναφέρεται σε κάτι τέτοιο απλά αγνοεί το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο και συνεπώς την άποψή του μπορεί να την κρατήσει για τον εαυτό του, δεν είναι χρήσιμη ούτε από νομοτεχνική ούτε από ουσιαστική άποψη. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) ΑΡΙΘ.550/2004 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 10ης Μαρτίου 2004 σχετικά µε την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας στο πλαίσιο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, την οποία επιχειρεί να ενσωματώσει το παρόν σχέδιο νόμου, έχει αναπτυχθεί σύστημα τελών για τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας το οποίο συμβάλλει στην επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας στον καθορισμό, την επιβολή και την είσπραξη τελών από χρήστες του εναέριου χώρου. Συνεπώς μιλάμε για τέλη και σε καμία περίπτωση για επιδόματα όπως σχολιάζουν εδώ μέσα αυτοί που δεν έχουν σχέση με το θέμα. Σύμφωνα με το άρθρο 15 του Κανονισμού « 1. Το σύστημα τελών βασίζεται στο λογαριασμό κόστους των υπηρεσιών αεροναυτιλίας ο οποίος βαρύνει τους παρόχους υπηρεσιών υπέρ των χρηστών του εναέριου χώρου. Το σύστημα κατανέμει το κόστος αυτό μεταξύ των κατηγοριών χρηστών. 2. Κατά τον καθορισμό της βάσης κόστους των τελών, εφαρμόζονται οι ακόλουθες αρχές: α) το κόστος που επιμερίζεται μεταξύ των χρηστών του εναέριου χώρου πρέπει να είναι το πλήρες κόστος της παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, συµπεριλαµβανοµένων των προβλεπόµενων τόκων για τις επενδύσεις κεφαλαίου και τις αποσβέσεις περιουσιακών στοιχείων καθώς και των δαπανών συντήρησης, εκμετάλλευσης, διαχείρισης και διοίκησης·» Η ελληνική γλώσσα είναι πλούσια αλλά ακριβής, δεν επιδέχεται παρερμηνείες. Ότι σχετίζεται με τις ανωτέρω δαπάνες ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, οι χρήστες του εναέριου χώρου βαρύνονται με αυτό το κόστος και όχι οι Έλληνες φορολογούμενοι και συνεπώς ο πάροχος υπηρεσιών (δηλαδή η ΥΠΑ) ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ (δεν είναι προαιρετικό ούτε χαριστικό) ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ που προσφέρουν υπηρεσίες ΣΥΝΤΉΡΗΣΗΣ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ στο κόστος της Αεροναυτιλίας και συνεπώς αυτοί οι υπάλληλοι είναι δικαιούχοι του ποσού που αναλογεί σε κάθε κλάδο βάσει της κείμενης εθνικής νομοθεσίας.