• Σχόλιο του χρήστη 'Αρετή Θεοδοσοπούλου' | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 12:36

    Η ∆ιεύθυνση Εκπαίδευσης συγκεντρώνει το σύνολο των δραστηριοτήτων που αφορούν στην εκπαίδευση, την ενημέρωση, την επιμόρφωση και την διεξαγωγή εξετάσεων. Με την προτεινόμενη δομή δε διαμορφώνεται, θεωρώ, μια Διεύθυνση, η οποία κατέχει το ρόλο μίας εκπαιδευτικής μονάδας, με διακριτούς εκπαιδευτικούς ρόλους και αρμοδιότητες. Στόχος της δομής είναι η αναβάθμιση της λειτουργίας της εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός της, ώστε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες και συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις και η λειτουργία των τμημάτων της με μεγαλύτερη αυτονομία και εξωστρέφεια. Ο διαχωρισμός σε τμήματα ανά «ειδικότητα» δε θεωρώ, ότι βοηθά σε αυτή την κατεύθυνση. Προτείνω τέσσερα τμήματα με διαχωρισμό όσον αφορά τα βήματα της εκπαίδευσης, δηλαδή : α) Τμήμα Σχεδιασμού και Οργάνωσης με αρμοδιότητες την κατάρτιση προγράμματος μαθημάτων για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τη μέριμνα για την έγκαιρη οριστικοποίηση της ύλης και τη διανομή των συγγραμμάτων / σημειώσεων στους εκπαιδευόμενους, τη διεξαγωγή προγραμμάτων εκπαίδευσης και τη διαχείριση θεμάτων αιθουσών, υλικού και εκπαιδευτικών μέσων, αναβολών κλπ, την παρακολούθηση εξελίξεων αναφορικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα και υποβολή σχετικών προτάσεων και την εκτίμηση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και εκπαιδευτικά μέσα β) Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης με αρμοδιότητες την παροχή στοιχείων, την υποστήριξη και συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και Διευθύνσεις, στις οποίες εμπίπτει η εκπαίδευση, την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την τήρηση του προγράμματος και την επάρκεια των εκπαιδευτών, τη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών δεδομένων που αφορούν την εκπαίδευση, την αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υποβολή προτάσεων βελτίωσης β) Τμήμα εξετάσεων με αρμοδιότητες τον προγραμματισμό και την προετοιμασία εξετάσεων, σε συνεργασία με το Τμήμα Σχεδιασμού τη μέριμνα για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και τη διαχείριση θεμάτων αιθουσών, θεμάτων, μέσων κλπ, τη μέριμνα για την ολοκλήρωση των εξετάσεων (βαθμολόγηση γραπτών, ανακοίνωση αποτελεσμάτων, κοινοποίηση αποτελεσμάτων στη Γραμματεία για την ενημέρωση του μητρώου εκπαιδευομένων). γ) Τμήμα Γραμματείας με αρμοδιότητες σχετικά με τη μέριμνα για την εγγραφή εκπαιδευόμενων σε προγράμματα σπουδών ή εξεταστικές περιόδους, τη διατήρηση αρχείου εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων, την ενημέρωση των ενδιαφερομένων σχετικά με τα προγράμματα σπουδών και τις εξεταστικές περιόδους (προϋποθέσεις συμμετοχής, χρονοδιαγράμματα, ύλη, αποτελέσματα εξετάσεων κλπ.), την παρακολούθηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας και τις νομολογίας που διέπει την εν γένει λειτουργία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και τη γραμματειακή υποστήριξη της εκπαιδευτικής μονάδας (διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, διαχείριση υλικού κλπ.).