Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Αικατερίνη Οικονόμου | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 14:31




Α. Η υπαγωγή των «διακριτών γραφείων διοικητικής-οικονομικής υποστήριξης και τεχνικής συντήρησης» στα τμήματα παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αερολιμένων θα δημιουργήσει μη βιώσιμες και μη λειτουργικές μονάδες καθότι θα πάσχουν από ανομοιογένεια και ανισότητες ως προς το φόρτο εργασίας και την κατανομή των ανθρώπινων πόρων εις βάρους του κλάδου των ΕΕΚ. Στα πολυάριθμα περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Σαντορίνη κ.α.) που δεν διαθέτουν Διοικητικό-Οικονομικό υπάλληλο η δομή που περιγράφεται, αντί να παρέχει διοικητική υποστήριξη στην αεροναυτιλία, θα μετατρέπει πλέον τους ΕΕΚ και ειδικά τον τμηματάρχη ΕΚ σε διοικητική υποστήριξη των -άσχετων με το αντικείμενο του ελέγχου ενα- τεχνικών που υπηρετούν στον αερολιμένα. Σε τμήματα ΕΚ που αντιμετωπίζουν ήδη το πρόβλημα της υποστελέχωσης και της μονοπρόσωπης βάρδιας, και ελλείψει Διοικητικών-Οικονομικών, θα πρέπει τώρα ο προϊστάμενος ΕΚ, κατά τη ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ βάρδια του, να διεκπεραιώνει όλη τη γραμματειακή δουλειά των ετερόκλητων υπαλλήλων τεχνικής συντήρησης του αεροδρομίου , εις βάρος του επιχειρησιακών του έργου. Τίθεται με τον τρόπο αυτό ευθέως θέμα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ως προς την παροχή ελέγχου ΕΚ. Να σημειωθεί δε, ότι ο προϊστάμενος ΕΚ δεν δύναται καν να βεβαιώνει τη φυσική παρουσία όλων αυτών των υπαλλήλων, όντας και ο ίδιος στην πλειονότητα των αεροδρομίων ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε καθεστώς βάρδιας και επίσης μη διαθέτοντας καμία δυνατότητα να εγκαταλείπει την καμπίνα του Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου κατά την εκτέλεση της βάρδιάς του. Β. Επιπροσθέτως, οι ιδιαιτερότητες ως προς τα θέματα της διαχείρισης ασφάλειας, των επιχειρησιακών διαδικασιών και της διαχείρισης/εκπαίδευσης προσωπικού κάθε μονάδας απαιτούν μεγάλη εξειδίκευση, άριστη γνώση των τοπικών διαδικασιών, καθημερινή διάδραση με τρίτους φορείς (Fraport, EMY, αεροναυτιλλόμενους κ.λπ.) και επί τω έργω εποπτεία που δεν επιτυγχάνεται μέσω απομακρυσμένης διοίκησης μονάδων. Κατά συνέπεια είναι επιχειρησιακά εις βάρος της ασφάλειας η συνένωση τμημάτων ΕΚ διαφορετικών αεροδρομίων.