• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ' | 30 Σεπτεμβρίου 2025, 18:30

    κ. Υπουργέ, στην παρ. 3γ) αναφέρεται στα πρόσθετα προσόντα Διοικητή και Υποδιοικητών, "η κατοχή πτυχίου επαγγελματία χειριστή αεροσκαφών." Η κατοχή πτυχίου επαγγελματία χειριστή (ATPL, CPL) από μόνη της: δεν συνδέεται άμεσα με δεξιότητες στρατηγικής διοίκησης, ούτε αποτελεί εχέγγυο για κατανόηση ρυθμιστικού, οικονομικού και διαχειριστικού πλαισίου ενός παρόχου αεροναυτιλίας. Αντιθέτως, κριτήρια όπως: Διεθνείς αεροπορικές πιστοποιήσεις (π.χ. ICAO, EASA, CANSO, EUROCONTROL-related training), Εμπειρία σε πολυσύνθετα και διεθνή περιβάλλοντα (διοικητικά, επιχειρησιακά, ρυθμιστικά), Γνώση ξένων γλωσσών (ιδίως αγγλικών σε επίπεδο C1/C2, αλλά και άλλων ευρωπαϊκών γλωσσών), είναι πολύ πιο συναφή με τον ρόλο ενός διοικητή οργανισμού παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Ο διοικητής καλείται να συντονίζει διεθνείς σχέσεις, να ευθυγραμμίζει την ΥΠΑ (HASP) με κανονιστικά πλαίσια EASA/ICAO, να διαπραγματεύεται με θεσμούς και να χαράσσει στρατηγική ανάπτυξης — καθήκοντα που απαιτούν διοικητική επάρκεια, διπλωματική ικανότητα και τεχνογνωσία σε θέματα κανονιστικής συμμόρφωσης, όχι χειριστική εμπειρία. Ουσιαστικά λοιπόν, τα προσόντα θα έπρεπε να διαμορφώνονται με γνώμονα διεθνείς βέλτιστες πρακτικές για ηγεσία σε ANSP (Air Navigation Service Providers), και όχι σε επαγγελματικά χαρτιά που δεν αντανακλούν την πραγματική αποστολή του ρόλου. Παύλος Ι. Ασημακόπουλος Ηλεκτρονικός ATSEP, M.Sc, Θεολόγος ΕΚΠΑ