Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης | 1 Οκτωβρίου 2025, 11:28




Η ενσωμάτωση της Δ19 στη Δ6 δημιουργεί μια υπερσυγκεντρωτική και δυσλειτουργική Διεύθυνση, με σύγκρουση ρόλων επιχειρησιακής λειτουργίας – εφαρμογής έργου και κεντρικού σχεδιασμού, αντίθετη με τα διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα. Τα δε cluster δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα αναθέτοντας σε ήδη μεγάλα και απαιτητικά αεροδρόμια τα οποία θα μπορούσαν να είναι διευθύνσεις, βάση ανάπτυξης, πολλές παραπάνω υποχρεώσεις, καθιστώντας το μη λειτουργικό. Ζητείται : Η μη κατάργηση της (Δ19) Διεύθυνσης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων και η διατήρησή της ως αυτόνομη Διεύθυνση στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, όπως ήταν και όπως δεν καταργείται η αντίστοιχη Δ18. Καθώς διαφορετικά προκύπτουν προβλήματα συνεργασίας μεταξύ των επιχειρησιακών κλάδων. Επιπροσθέτως ζητείται η κατάργηση των cluster, καθώς δε φαίνεται να υπάρχει αντίστοιχη μελέτη ασφάλειας και βιωσιμότητας. Εξάλλου τα παραπάνω θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις ειδικά σχετικά με την περιφέρεια και τη λειτουργία των αεροδρομίων καθώς αντίκεινται σε αρχές και νόμους που προβλέπουν την αποκέντρωση και την περιφερειακή ανάπτυξη. Ιδιαίτερα όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των περιοχών της, μέσω της Πολιτικής Συνοχής. Η συγκέντρωση αρμοδιοτήτων σε κεντρικό επίπεδο μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση και να έρθει σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές πολιτικές. Η αποδυνάμωση της διοίκησης των περιφερειακών αερολιμένων μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υλοποίηση των στόχων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, ιδίως σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση και λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων.