Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Αρετή Θεοδοσοπούλου | 1 Οκτωβρίου 2025, 12:59




Για τη Διεύθυνση Υπηρεσιών Αεροναυτικών πληροφοριών : αε) Τη Διεύθυνση Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών (AIS), που αποτελείται από τα εξής τμήματα: i. Τμήμα Έκδοσης Αγγελιών (NOTAM OFFICE). ii. Τμήμα Εθνικών Αεροναυτικών Εκδόσεων (AIP, SUP, AIC). iii. Τμήμα Ανάπτυξης Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών (AIS) και Χαρτών. iv. Τμήμα Αναφορών Πληρωμάτων και Μηνυμάτων Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας. Οι αρμοδιότητες όλων των τμημάτων ως έχουν τώρα, είναι: (Α) αα) Την έκδοση προγραμμάτων εργασίας του προσωπικού. ββ) Την εισήγηση και εποπτεία θεμάτων εκπαίδευσης και επαγγελματικής επάρκειας και εξειδίκευσης του προσωπικού. γγ) Την εισήγηση και παρακολούθηση εφαρμογής των δεικτών μέτρησης ποιότητας και αποδοτικότητας. δδ) Την εξειδίκευση και εφαρμογή της πολιτικής και των μέτρων ασφάλειας και προστασίας για τις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών. (B) αα) Την οργάνωση και ανάπτυξη των υπηρεσιών αεροναυτικών πληροφοριών. ββ) Τη διαχείριση του αυτοματοποιημένου συστήματος και την εποπτεία της επιχειρησιακής του λειτουργίας. γγ) Την παρακολούθηση και εφαρμογή των διεθνών κανονισμών και οδηγιών. δδ) Την εκπόνηση εσωτερικών κανονισμών και οδηγιών σε θέματα αεροναυτικών εκδόσεων. εε) Την εποπτεία των περιφερειακών υπηρεσιών αεροναυτικών πληροφοριών. στστ) Την εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού. (Γ) αα) Το χειρισμό διεθνών αεροναυτικών αγγελιών σε 24ωρη βάση. ββ) Το χειρισμό ελληνικών αεροναυτικών αγγελιών σε 24ωρη βάση. γγ) Την έκδοση δελτίων προπτήσης αεροναυτικών πληροφοριών (Δ) αα) Τη συλλογή και αξιολόγηση πρωτογενών πληροφο− ριών της έκδοσης. ββ) Την ενημέρωση και συντήρηση της βάσης πληρο− φοριών. γγ) Την έκδοση, ενημέρωση, διανομή του ΑΙΡ. (Ε) αα) Τη συλλογή και αξιολόγηση πρωτογενών στοιχείων της έκδοσης χαρτών ββ) Το σχεδιασμό και την έκδοση αεροναυτικών χαρτών (ΣΤ) αα) Την εποπτεία και το συντονισμό όλων των Γραφεί− ων Ενημέρωσης Πληρωμάτων και Αναφορών Εναέριας Κυκλοφορίας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των Περιφερειακών Αερολιμένων Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Αλεξανδρούπολης, Μυτιλήνης, Λήμνου, Κω, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Σάμου, Καβάλας, Ιωαννίνων, Χίου, Μυκόνου, Σκιάθου, Σαντορίνης, Κοζάνης, Καστοριάς, Καρπάθου, Κυθήρων, Μήλου, Πάρου, Σύρου, Ικαρίας, Νάξου, Αστυπάλαιας, Καλύμνου, Λέρου, Κάσου, Σητείας, Καστελόριζου, Αράξου, Ακτίου, Νέας Αγχιάλου, Σκύρου και Μεγάρων. ββ) Την αποδοχή και διανομή καταστάσεων επαναληπτικών σχεδίων πτήσης Στο οργανόγραμμα που προτείνεται δεν υπάρχει τμήμα Υποστήριξης (Α) που σημαίνει ότι οι αρμοδιότητές του οι οποίες δεν εξαλείφονται, για παράδειγμα τα προγράμματα προσωπικού {στο παρόν 43 άτομα} , οι εισηγήσεις εκπαιδεύσεων , οι ατομικές καρτέλες προσωπικού κ.λπ. θα πρέπει να αναληφθούν από κάποιο άλλο τμήμα και, αφού, δε δίνονται στις επιχειρησιακές μονάδες (ΝΟΤΑΜ και Αναφορών Πληρωμάτων, θα δοθούν στο τμήμα Εθνικών Αεροναυτικών εκδόσεων ή στο τμήμα Ανάπτυξης Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών (AIS) και Χαρτών. Και στις δυο περιπτώσεις υπάρχει ο φόβος δημιουργίας (υπερ.) τμημάτων με πολλές και διαφορετικής φύσης αρμοδιότητες. Επίσης το Τμήμα Ανάπτυξης Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών (AIS) και Χαρτών αποτελεί τμήμα με κύριο μειονέκτημα τη διαφορετικότητα των αντικειμένων (Ανάπτυξη-Χάρτες) και σε κάθε περίπτωση αντίθετο προς την Ευρωπαϊκή τακτική όπου το τμήμα χαρτών αποτελεί αυτόνομο τμήμα του AIS. Η ανάπτυξη και οργάνωση των υπηρεσιών αεροναυτικών πληροφοριών αφορά σε όλα τα προϊόντα και τους υπαλλήλους του AIS με στρατηγικούς στόχους τον εκσυγχρονισμό, τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών , τη συμμόρφωση με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς, την κατάρτιση και αξιολόγηση των υπαλλήλων, την αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων, τη διαχείριση των αλλαγών. Στόχος του AIS είναι να διασφαλίσει τη ροή ακριβών αεροναυτικών πληροφοριών που είναι απαραίτητες για την ασφάλεια, την κανονικότητα και την αποτελεσματικότητα της αεροναυτιλίας και δε θεωρώ ότι επιτυγχάνεται με τον κατακερματισμό των αρμοδιοτήτων του. Μια πρόταση θα ήταν : Α) Τμήμα Διαχείρισης, Οργάνωσης και Ανάπτυξης Β) Τμήμα Δημοσιεύσεων ΝΟΤΑΜ Γ) Τμήμα Αεροναυτικών εκδόσεων (ΑΙΡ) Δ) Τμήμα Αεροναυτικών χαρτών και εμποδίων Ε) Τμήμα Ενόργανων διαδικασιών ΣΤ) Τμήμα αναφορών και ενημέρωσης πληρωμάτων