• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ' | 1 Οκτωβρίου 2025, 14:15

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ, ως αν. Διευθυντής της Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19) και σε σχέση με το Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» που αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση του OPENGOV στις 25 Σεπτεμβρίου 2025, σημειώνω τα εξής που αφορούν στο Άρθρο 17, 3βγ : Η διάκριση μεταξύ της Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19) και της Διεύθυνσης Διαχείρισης και Ανάπτυξης Υποδομών Αεροναυτιλίας (Δ6) στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ,) βασίστηκε διαχρονικά σε μία θεμελιώδη διαφορά: • η Δ19 είναι μια άκρως επιχειρησιακή μονάδα 24/7, υπεύθυνη για την άμεση λειτουργία, συντήρηση και διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων στα περιφερειακά αεροδρόμια, • η Δ6 έχει ένα πιο στρατηγικό, διαχειριστικό και αναπτυξιακό ρόλο, εστιάζοντας στον σχεδιασμό, την υλοποίηση έργων, τις προμήθειες και την αναβάθμιση των υποδομών σε κεντρικό επίπεδο. Το έργο της Δ19 ήταν και είναι πάντα στενά συνδεδεμένο με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANS), ειδικά μετά τον Ν. 3913/2011. Το ΠΔ 85/2018 (Οργανισμός ΥΠΑ) κατοχύρωσε τις αρμοδιότητες αυτές, (π.χ. Άρθρο 49 του Ν. 4427/2016, όπως τροποποιήθηκε). Η διάκριση των ρόλων (επιχειρησιακού vs σχεδιαστικού) στην ΥΠΑ ακολουθεί το πρότυπο των Ευρωπαϊκών Παρόχων Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας (Air Navigation Service Providers - ANSPs), όπως η DFS (Γερμανία), η NATS (Ηνωμένο Βασίλειο) ή η ENAV (Ιταλία), ειδικά στο πλαίσιο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (Single European Sky - SES). Σε αυτό το πνεύμα κινείται η ύπαρξη και η λειτουργία δύο (2) διακριτών Διευθύνσεων των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Δ18 και Δ16 η οποία συνεχίζει να αποτυπώνεται στο εν λόγω προς διαβούλευση Νομοσχέδιο. Επιχειρησιακή Λειτουργία (Περιφέρεια/Δ18) έναντι Κεντρικού Σχεδιασμού/Διαχείρισης (Κέντρο/Δ16). H Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ18) αντιστοιχεί στη Δ19, ενώ η Διεύθυνση Διαχείρισης Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας (Δ16) στην αντίστοιχη Δ6. Επίσης σημειώνουμε ότι, με την υπ’ αριθμ. Κ.Γ./Δ/ΥΠΑ/11644/12-06-2024, συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας για διαρθρωτικές αλλαγές στην ΥΠΑ. Στην Ομάδα αυτή η Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19), συμμετείχε ενεργά μαζί με αντίστοιχα άλλες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, όπως Δ18, ΚΕΠΑΘΜ/Α2 κ.α., η οποία σε συνεργασία με τη Διοίκηση της ΥΠΑ κατέληξε σε Οργανόγραμμα στη διάρθρωση του οποίου δεν αποτυπώνεται ούτε η τωρινή συγχώνευση της Δ19 με τη Δ6, ούτε και το εμφανιζόμενο σύστημα clustering το οποίο παρουσιάστηκε στο εν λόγω προς διαβούλευση Νομοσχέδιο της ΥΠΑ. Ζητείται από τον αξιότιμο ΥΠΟΥΡΓΟ κ. Χ. Δήμα να κατανοήσει την αναγκαιότητα της διατήρησης της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων ως αυτόνομης Διεύθυνσης και οντότητας στον Πάροχο Αεροναυτιλίας με τα αντίστοιχα τοπικά τμήματα περιφέρειας και κέντρου. Με εκτίμηση, Παύλος Ι. Ασημακόπουλος Αν. Διευθυντής Δ19 ΗΜΑΕΚ/ATSEP, M.Sc.