• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Κολιαβράς' | 1 Οκτωβρίου 2025, 15:03

    Το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ) επιδιώκει να διαχειρίζεται αυτοτελώς τα έσοδα που προορίζονται για τις αμοιβές προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων και των μεταβιβάσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ωστόσο, η διαχείριση αυτών των πόρων πρέπει να υπόκειται σε αρχές δημοσιονομικής διαφάνειας, λογοδοσίας και συμμόρφωσης προς το ενιαίο μισθολογικό πλαίσιο του Δημοσίου, όπως ορίζεται από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία. Η καταβολή επιδομάτων, όταν προτείνεται, θα πρέπει: 1. Να τεκμηριώνεται με σαφή κριτήρια αναγκαιότητας και συνάφειας με τις πραγματικές συνθήκες απασχόλησης. 2. Να είναι ενιαία και να ανταποκρίνεται στα οικονομικά δεδομένα της χώρας. Επίδομα ύψους 3.500 ευρώ ανά διοικητικό στέλεχος δεν δικαιολογείται, ιδίως όταν η σύγκριση γίνεται με ειδικές κατηγορίες προσωπικού υψηλής ευθύνης (π.χ. ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας ή ιατροί του ΕΣΥ), οι οποίοι δεν αμείβονται σε αντίστοιχα επίπεδα. 3. Να εντάσσεται σε πλαίσιο «ενιαίας μισθολογικής μεταχείρισης», ώστε να αποφεύγονται μισθολογικές ανισότητες μεταξύ διαφορετικών φορέων του Δημοσίου (π.χ. ΥΠΑ, ΑΠΑ και λοιπές δημόσιες υπηρεσίες), όπου ήδη παρατηρείται πολυδιάσπαση («υπάλληλοι πολλών ταχυτήτων»). Συνεπώς, ενδείκνυται η θέσπιση ενός σταθερού επιδόματος –π.χ. ύψους 200 ευρώ μηνιαίως– που θα καλύπτει ειδικές λειτουργικές ανάγκες, ενώ οι υπόλοιποι διαθέσιμοι πόροι θα πρέπει να κατευθύνονται κατά προτεραιότητα σε επενδύσεις εξοπλισμού και υποδομών. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν καθορίζει το ύψος συγκεκριμένων επιδομάτων, αλλά επιβάλλει την τήρηση αρχών χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και την αποφυγή στρεβλώσεων στην αγορά εργασίας. Ως εκ τούτου, η προσαρμογή των αμοιβών πρέπει να γίνεται με γνώμονα την ελληνική πραγματικότητα και τη βιωσιμότητα του συστήματος, λαμβάνοντας υπόψη τη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την τακτική μισθοδοσία.