• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΕΛΙΑ' | 1 Οκτωβρίου 2025, 15:27

    Σχόλιο επί της συγχώνευσης της Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19) στη Διεύθυνση Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας (Δ6) στο Άρθρο 17 (3βγ) του Σχεδίου Νόμου ΥΠΑ. Η διαφοροποίηση του έργου των δύο Διευθύνσεων, όπως προκύπτει και από την εξέλιξη της νομοθεσίας (ΠΔ 56/1989, ν. 3913/2011, ν. 4427/2016, ΠΔ 85/2018, ν. 4757/2020), αφορά στα εξής : Η Δ19 αποτελεί καθαρά επιχειρησιακή μονάδα, με βασικό έργο: • Άμεση Επιχειρησιακή Λειτουργία: 24ωρη επίβλεψη, λειτουργία, επιτήρηση των συστημάτων αεροναυτιλίας (Επικοινωνιών, Πλοήγησης, Επιτήρησης - CNS) στους περιφερειακούς αερολιμένες. • Προληπτική & Διορθωτική Συντήρηση: τεχνική υποστήριξη, αποκατάσταση βλαβών και πιστοποίηση καλής λειτουργίας στους περιφερειακούς αερολιμένες. • Διαχείριση Βλαβών και Διαθεσιμότητα: Αποκλειστική ευθύνη για τη διατήρηση των απαιτούμενων δεικτών διαθεσιμότητας (Service Availability) των συστημάτων για την υποστήριξη των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας (ATS). Η Δ6 (ή παλαιότερες αντίστοιχες μονάδες) έχει ρόλο "central engineering", εστιάζοντας στον κύκλο ζωής των υποδομών με βασικό έργο : • Διαχείριση Έργων & Προμηθειών: Ευθύνη για τον κεντρικό προγραμματισμό, την εκπόνηση μελετών, την κατάρτιση τεχνικών προδιαγραφών και τη διενέργεια διαγωνισμών για νέα συστήματα και υποδομές (π.χ. ραντάρ, εξοπλισμός CNS). • Ανάπτυξη Υποδομών: Στρατηγικός σχεδιασμός για την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων. • Διαχείριση Κύκλου Ζωής: Λήψη αποφάσεων για την αντικατάσταση ή απόσυρση παλαιών συστημάτων. Η διάκριση των ρόλων στην ΥΠΑ ακολουθεί το πρότυπο των Ευρωπαϊκών Παρόχων Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας όπως DFS (Γερμανία), NATS (Ηνωμένο Βασίλειο) ή ENAV (Ιταλία). Συμπερασματικά, η διάκριση ήταν και είναι απολύτως απαραίτητη όπως ακριβώς ισχύει και για τις δύο ξεχωριστές Διευθύνσεις που διαχειρίζονται την Εναέρια Κυκλοφορία Δ18 και Δ16 και οι οποίες παραμένουν στο εν λόγω προς διαβούλευση Νομοσχέδιο της ΥΠΑ.