• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΓΓΕΛΗ' | 1 Οκτωβρίου 2025, 16:58

    Σχόλιο επί της συγχώνευσης της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19) στη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών CNS (Δ6), όπως προβλέπεται στο υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου της ΥΠΑ. (Άρθρο 17, 3.βγ.) Διαφορετικό έργο Δ19 και Δ6 στην ΥΠΑ. Δ19 (επιχειρησιακή μονάδα): Άμεση λειτουργία, επιτήρηση και συντήρηση συστημάτων CNS στα περιφερειακά αεροδρόμια. Διαχείριση βλαβών, διασφάλιση διαθεσιμότητας και συνεχούς επιχειρησιακής ετοιμότητας. Στενή σύνδεση με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANS). Δ6 (στρατηγική/διαχειριστική μονάδα): Σχεδιασμός, μελέτες, προμήθειες και έργα υποδομών CNS σε κεντρικό επίπεδο. Ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός συστημάτων, διαχείριση κύκλου ζωής εξοπλισμού. Εναρμόνιση με διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα. Η διάκριση αυτή ακολουθεί το πρότυπο των Ευρωπαϊκών ANSPs, όπου διαχωρίζεται η επιχειρησιακή λειτουργία από τον στρατηγικό σχεδιασμό. Επιχειρήματα κατά της συγχώνευσης Διασφάλιση επιχειρησιακής συνέχειας: Η Δ19 πρέπει να παραμένει επικεντρωμένη στην καθημερινή λειτουργία και συντήρηση, χωρίς να επιβαρύνεται με χρονοβόρες διαδικασίες προμηθειών. Αποφυγή σύγκρουσης ρόλων: Ο διαχωρισμός εφαρμογής και σχεδιασμού είναι θεμελιώδης για την ανεξαρτησία και την ασφάλεια, όπως προβλέπεται και από το πλαίσιο του Single European Sky. Ιδιαιτερότητες περιφερειακών αερολιμένων: Η Δ19 ανταποκρίνεται σε ειδικές επιχειρησιακές ανάγκες (γεωγραφικές, εποχικές, συνεργασία με Π.Α.), οι οποίες απαιτούν αυτόνομη δομή. Συγκριτική αναλογία με Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας: Όπως οι Δ18 (επιχειρησιακή) και Δ16 (διαχειριστική) λειτουργούν παράλληλα, έτσι και οι Δ19/Δ6 πρέπει να παραμείνουν διακριτές. Συμπέρασμα – Αίτημα Η ενσωμάτωση της Δ19 στη Δ6 δημιουργεί μια υπερσυγκεντρωτική - υδροκέφαλη και δυσλειτουργική Διεύθυνση, με σύγκρουση ρόλων επιχειρησιακής λειτουργίας - εφαρμογής έργου (Δ19) και κεντρικού σχεδιασμού (Δ6), όπου είναι αντίθετη με τα διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα. Ακόμη με το σκεπτικό του Σχεδίου Νόμου που είναι προς δημόσια διαβούλευση γιατί δεν ενσωματώθηκαν και οι υπόλοιπες τρείς (3) Δνσεις όπως: α. Διεύθυνση Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών και Μακεδονίας, β. Διεύθυνση Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) ΔΑΑ, γ. Διεύθυνση Μείζονος Συντήρησης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS); Προφανώς δεν μπορεί να συμβεί αυτό, όπως και δεν πρέπει να ενσωματωθεί και όλη η Διεύθυνση Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων στη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS). Ζητείται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών: Η μη συγχώνευση της (Δ19 ) Διεύθυνσης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων στη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών CNS (Δ6), αλλά η παραμονή της ως αυτόνομης Διεύθυνσης στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, όπως υπήρχε και λειτουργούσε από την λειτουργία του ΓΔΦΠΥΑΝ. Να μην υπάρξει περαιτέρω συγχώνευση (clustering) των περιφερειακών μονάδων CNS.