• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΙΜΟΣ' | 1 Οκτωβρίου 2025, 18:28

    Η διαφοροποίηση του έργου της Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19) και της Διεύθυνσης Διαχείρισης και Ανάπτυξης Υποδομών Αεροναυτιλίας (Δ6) υπήρξε διαχρονικά στην ΥΠΑ και προβλεπόταν ορθώς από τη σχετική νομοθεσία που διέπει την Υπηρεσία από την ίδρυση της (ΠΔ 56/1989, ν. 3913/2011, ν. 4427/2016, ΠΔ 85/2018, ν. 4757/2020). Η διάκριση αυτή οφείλεται στην ξεχωριστή φύση των δύο Διευθύνσεων. Η Δ19 είναι μια επιχειρησιακή μονάδα, υπεύθυνη για την άμεση λειτουργία, συντήρηση και διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων στα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ η Δ6 έχει ένα πιο στρατηγικό και αναπτυξιακό προσανατολισμό, με έμφαση στον σχεδιασμό, την υλοποίηση έργων, τις προμήθειες και την αναβάθμιση των υποδομών σε κεντρικό επίπεδο. Πιο απλά, η Δ19 εξασφαλίζει την καθημερινή διαθεσιμότητα των συστημάτων CNS που υποστηρίζουν την εναέρια κυκλοφορία και άρα ασφάλεια πτήσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια ενώ η Δ6 είναι επιφορτισμένη με τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και την διαχείριση των έργων υποδομής. Η διάκριση μεταξύ Δ19 και Δ6 στην ΥΠΑ ακολουθεί εξάλλου το πρότυπο των Ευρωπαϊκών Παρόχων Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, όπως η DFS (Γερμανία), η NATS (Ηνωμένο Βασίλειο) ή η ENAV (Ιταλία), ειδικά στο πλαίσιο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (Single European Sky - SES). Εν κατακλείδι, η διάκριση μεταξύ των δύο Διευθύνσεων κρίνεται απολύτως απαραίτητη για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας, με τη Δ19 να είναι αφοσιωμένη αποκλειστικά στην καθημερινή συντήρηση και την αποκατάσταση βλαβών των συστημάτων των αερολιμένων, χωρίς να αποσπάται από τις διαδικασίες προμηθειών και μελετών της Δ6. Η τελευταία διαθέτει την τεχνογνωσία για τις μελέτες και διαγωνισμούς, εξασφαλίζοντας ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές για όλη τη χώρα (κεντρική διαχείριση), ενώ η Δ19 έχει την εξειδίκευση της πρακτικής εφαρμογής και της συντήρησης στον χώρο ευθύνης συστημάτων CNS στα περιφερειακούς αερολιμένες.