• Σχόλιο του χρήστη 'Φουτούλης Εμμανουήλ' | 1 Οκτωβρίου 2025, 23:52

    Σε σχέση με το Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» που αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση του OPENGOV στις 25 Σεπτεμβρίου 2025, σημειώνω τα εξής που αφορούν στο Άρθρο 17, 3βγ: H δημιουργία συμπλεγμάτων (clusters) αερολιμένων όσον αφορά το CNS θα είναι δυσχερής και μη αποδοτική, αφού θα πρέπει να γίνονται συχνά μετακινήσεις προσωπικού και πολλές φορές άμεσες και επιτακτικές για την αποκατάσταση εκτάκτων βλαβών στα ανεπάνδρωτα από Ηλεκτρονικούς ATSEP στα αεροδρόμια. Στο συγκεκριμένο άρθρο, 3βγ (xi) δημιουργείται ένα hyper-cluster, υπερσύμπλεγμα οκτώ αερολιμένων Δωδεκανήσου με έδρα την Ρόδο. Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του γεωγραφικού ανάγλυφου της χώρας μας και την δυσκολία της μετακίνησης από νησί σε νησί τόσο κατά την διάρκεια του Χειμώνα με προβλήματα στις θαλάσσιες και εναέριες συγκοινωνίες (απαγορευτικά, κ.λ.π.), όσο και την καλοκαιρινή περίοδο, με δυσεύρετα εισιτήρια και καταλύματα, προτείνουμε την στελέχωση όλων των αερολιμένων με προσωπικό Ηλεκτρονικών ATSEP για την προληπτική αλλά και διορθωτική συντήρηση των συστημάτων αεροναυτιλίας. Στις περιπτώσεις δε, που απαιτείται άμεση αντιμετώπιση έκτακτων βλαβών δεν υπάρχει η δυνατότητα για άμεση μετάβαση, λόγω αργών διοικητικών διαδικασιών, (οικονομικές εγκρίσεις- έκδοση αποφάσεων μετακίνησης – έκδοση Χρηματικού Εντάλματος Προπληρωμής). Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι στο εγγύς μέλλον, με την παραχώρηση και των υπολοίπων αερολιμένων σε ιδιωτική εταιρεία, σε περίπτωση καθυστέρησης άρσης βλάβης σε συστήματα αεροναυτιλίας η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα πρέπει να λογοδοτεί ή και ακόμα να υφίσταται οικονομική ρήτρα για τυχόν καθυστέρηση της αποκατάστασης ενός συστήματος αεροναυτιλίας που θα επιφέρει μείωση της χωρητικότητας του αερολιμένα. Επίσης η επιχειρούμενη συγχώνευση Τμημάτων Ηλεκτρονικών ATSEP στα περιφερειακά αεροδρόμια θα επιφέρει σημαντική επιβάρυνση του φόρτου εργασίας του νέου Τμηματάρχη που σχεδόν πάντα εκτελεί και τα προβλεπόμενα επιχειρησιακά καθήκοντα του ως Ηλεκτρονικός ATSEP. Η διεκπεραίωση όλων των απαραίτητων επιχειρησιακών εγγράφων αλλά και η διαπίστωση για παράδειγμα της ορθής λειτουργίας (πχ εκτέλεση του προγράμματος εργασίας), καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής έως αδύνατη, λόγω έλλειψης της απαιτούμενης διάδρασης και εγγύτητας, ως αποτέλεσμα της προτεινόμενης συγχώνευσης. Στο Άρθρο 17, διαπιστώνεται ότι η Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ18) που αντιστοιχεί στη Δ19 των Ηλεκτρονικών ATSEP είναι η άκρως επιχειρησιακή μονάδα, υπεύθυνη για την άμεση παροχή υπηρεσιών σε τοπικό επίπεδο και γι’ αυτό και παραμένει στο οργανόγραμμα. Γιατί καταργείται η αντίστοιχή της, Δ19 των Ηλεκτρονικών ATSEP και ενσωματώνεται στην Δ6; Η Δ6 έχει την κεντρική εποπτεία και έλεγχο διαδικασιών καθώς και κεντρικό, διαχειριστικό και ρυθμιστικό ρόλο σε σχέση με τις διαδικασίες CNS, ενώ η Δ19 είναι επικεντρωμένη στους Περιφερειακούς Αερολιμένες, οι οποίοι έχουν ιδιαίτερες επιχειρησιακές ανάγκες, εποχικότητα και γεωγραφικές προκλήσεις. Η Δ19 είναι δηλαδή μια καθαρά επιχειρησιακή διεύθυνση. Η ύπαρξη ξεχωριστής Διεύθυνσης (Δ19) διασφαλίζει την εστίαση και την ευελιξία στην παροχή των τοπικών υπηρεσιών.