Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Εμμ. Νταμπακάκης | 2 Οκτωβρίου 2025, 11:27




Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, - Η προτεινόμενη στο Άρθρο 17, παράγραφος 3βγ, συγχώνευση της Διεύθυνσης Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19), με τη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών (CNS) (Δ6), δεν θα ωφελήσει το έργο των δύο Διευθύνσεων και θα έχει αρνητική επίδραση στη λειτουργικότητα του Παρόχου Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας. Η Διεύθυνση Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ19) έχει άκρως επιχειρησιακό ρόλο και είναι υπεύθυνη για την άμεση λειτουργία, συντήρηση και διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων (CNS) στα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ ο ρόλος της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών (CNS) (Δ6) είναι πιο στρατηγικός και διαχειριστικός και εστιάζει στον σχεδιασμό, την υλοποίηση έργων, τις προμήθειες και την αναβάθμιση των υποδομών σε κεντρικό επίπεδο. Αντίστοιχος διαχωρισμός του επιχειρησιακού και του διαχειριστικού έργου υπάρχει ορθώς και στην Εναέρια Κυκλοφορία, με διακριτές τη Διεύθυνση Εναέριας Κυκλοφορίας Ελεγχόμενων Περιφερειακών Αερολιμένων (Δ18, αντίστοιχη της Δ19) και τη Διεύθυνση Σχεδιασμού, Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας και μη Επανδρωμένης Κυκλοφορίας (Air Traffic Management-ΑΤΜ / Unmanned Aircraft System Traffic Management- UΤΜ) (Δ16, αντίστοιχη της Δ6), όπου το επιχειρησιακό έργο διαχωρίζεται πλήρως από το έργο σχεδιασμού και διαχείρισης. Η προτεινόμενη επίσης στο νομοσχέδιο ομαδοποίηση (clustering) Τμημάτων Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων, καθιστά ακόμα πιο απαραίτητη τη διατήρηση της Διεύθυνσης Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων (πρώην Δ19) στην τωρινή της μορφή, ως διακριτής Διεύθυνσης. Για τους παραπάνω λόγους ζητείται η διατήρηση της Διεύθυνσης Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων (πρώην Δ19) στην τωρινή της μορφή, ως διακριτής Διεύθυνσης. - Επίσης, στο Άρθρο 17, παράγραφος 3βγx. , στο προτεινόμενο Τμήμα Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Κρήτης, που περιλαμβάνει τους αερολιμένες Ηρακλείου, Χανίων και Σητείας (με έδρα το Ηράκλειο), ζητείται το Τμήμα Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Χανίων να παραμείνει ξεχωριστό Τμήμα. Σύμφωνα με την ιδιαιτερότητα των τοποθεσιών παροχής έργου, τη συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία, το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής, καθώς επίσης την επικείμενη μετακόμιση του Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι και τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του νέου Αεροδρομίου, με τον μεγάλο όγκο έργου και συστημάτων που θα εκτείνονται σε όλη την Ανατολική Κρήτη, η αιτούμενη διατήρηση ξεχωριστού Τμήματος Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Χανίων θα αποτρέψει προβλήματα στη λειτουργία και των δύο αεροδρομίων. Με εκτίμηση, Νικόλαος Εμμ. Νταμπακάκης Αν. Π/Δ19/Γ ΗΜΑΕΚ/ATSEP, M.Sc.