• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία' | 2 Οκτωβρίου 2025, 13:32

    Στο Σχέδιο Νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση (25.09.2025), η Δ19 συγχωνεύεται στη Δ6. Η συγχώνευση αυτή αναιρεί τη διαχρονική διάκριση του έργου διεθνώς, Ευρωπαϊκά αλλά και στην ΥΠΑ. Η Δ19 λειτουργεί ως επιχειρησιακή μονάδα πρώτης γραμμής, με αρμοδιότητα την 24/7 λειτουργία, επιτήρηση και συντήρηση συστημάτων CNS στα περιφερειακά αεροδρόμια. Η Δ6 είχε κεντρικό - στρατηγικό ρόλο, με ευθύνη για μελέτες, έργα, προμήθειες και αναβάθμιση υποδομών σε κεντρικό επίπεδο. Ο διαχωρισμός αυτός εξασφαλίζει την επιχειρησιακή συνέχεια και άμεση αποκατάσταση βλαβών, την τεχνογνωσία στη συντήρηση (Δ19) έναντι κεντρικής διαχείρισης και προμηθειών (Δ6) και την αποφυγή σύγκρουσης έργου μεταξύ επιχειρησιακού CNS και σχεδιαστικού των υποδομών CNS. Η συγχώνευση των Δ19–Δ6 δημιουργεί υπερ συγκέντρωση έργου που θα δυσχεράνει την εύρυθμη λειτουργία. Ένας Διευθυντής στη Δ6 είναι αδύνατο να μπορέσει να διαχειριστεί έργα σχεδιασμού και υποδομών καθώς και επιχειρησιακό αντικείμενο CNS. Ένας καλός manager είναι γνωστό σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές (Best practices) ότι η καλή διαχείριση επιτυγχάνεται με αποκέντρωση έργου και ασφαλή εργαλεία και όχι με συγκεντρωτισμό έργου υπό ενός. Επίσης με την ομαδοποίηση (clustering) των τμημάτων υποστήριξης συστημάτων αεροναυτιλίας των αερολιμένων της χώρας, δυσχεραίνεται το έργο των ATSEP (επιτήρηση, προληπτική και διορθωτική συντήρηση, πιστοποίηση συστημάτων αεροναυτιλίας) στους περιφερειακούς αερολιμένες. Παραμένει αναγκαία η διατήρηση των τοπικών Τμημάτων CNS σε κάθε αερολιμένα.