• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΝΑ ΠΛΟΥΜΗ' | 2 Οκτωβρίου 2025, 15:34

    "αγ) Διεύθυνση Εναέριας Κυκλοφορίας Ελεγχόμενων Περιφερειακών Αερολιμένων" Σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ. ΔΙΔΔΑ/Φ.20/οικ.33529/10.10.2019 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με ΑΔΑ: 6Ξ9Ω465ΧΘΨ-07Ε «…Η οργάνωση του φορέα θα πρέπει να γίνεται πάντα με γνώμονα την ορθή λειτουργία του..» Η σύμπτυξη των τμημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας εκτός από τα ήδη καταγεγραμμένα προβλήματα στην ομαλή διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας, όπως έχει αποδειχθεί από την εμπειρία των Προϊσταμένων των μονάδων Ε.Κ, αναμένεται να δημιουργήσει επιπλέον και προβλήματα διοικητικής φύσης. Ειδικότερα η δημιουργία Τμημάτων με Αερολιμένες διαφορετικού καθεστώτος διαχείρισης, ήτοι ο ένας είναι παραχωρημένος και ο άλλος είναι διαχείρισης ΥΠΑ, επιβαρύνει δυσανάλογα την οργανωτική δομή της Υπηρεσίας. Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 22 του σχεδίου Νόμου για την νέα ΥΠΑ ως Ν.Π.Δ.Δ. δεν είναι σαφές ποιος θα προΐσταται στα εν λόγω Τμήματα. Η θέση του Προϊσταμένου μονάδας Ε.Κ. απαιτεί καθημερινή φυσική παρουσία και άμεση αλληλεπίδραση με τους υφισταμένους υπαλλήλους και με τους εμπλεκόμενους τοπικούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στον κάθε Αερολιμένα. Επιπλέον, η αποτελεσματική διαχείριση των επιχειρησιακών θεμάτων προϋποθέτει άμεση λήψη αποφάσεων, κάτι που δεν μπορεί να διασφαλιστεί μέσω απομακρυσμένης εποπτείας. Προτείνεται να επανεξεταστεί η προτεινόμενη δομή και να προβλεφθεί η δημιουργία διακριτών μονάδων Ε.Κ. σε κάθε ελεγχόμενο Περιφερειακό Αερολιμένα, με διοικητικό επίπεδο τουλάχιστον τμήματος, ώστε να ανταποκρίνονται στις επιχειρησιακές τους ανάγκες και να διασφαλίζεται η αποτελεσματική και συνεχής λειτουργία τους. Με τη δημιουργία μεμονωμένων Τμημάτων Ε.Κ. εξοικονομούνται τα πρόσθετα έξοδα από τις μετακινήσεις των προϊσταμένων μεταξύ μονάδων και αναβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, λόγω αμεσότητας της διοίκησης.