Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΆρθρο 26 Διαχείριση των ποσών που αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL) – Αντικατάσταση άρθρου 65 και προσθήκη παρ. 7, 8 και 9 στο άρθρο 66 του ν. 4427/2016Σχόλιο του χρήστη ΕΥΤΥΧΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ | 2 Οκτωβρίου 2025, 15:20




Στο Άρθρο 26 παρ. 1, η τροποποίηση της παρ.2 του άρθρου 65 του ν. 4427/2016 να διαμορφωθεί ως εξής: «2. Δικαιούχοι φορείς των ποσών από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής που καταβάλλονται από τους χρήστες του εναέριου χώρου και αποδίδονται μέσω EUROCONTROL, είναι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαμόρφωση των εθνικών βάσεων κόστους των τελών αεροναυτιλίας, σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, όπως η Υ.Π.Α., η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (Ε.Μ.Υ.) ως φορέας παροχής υπηρεσιών μετεωρολογίας, οι αρμόδιοι φορείς παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης, και λοιποί φορείς, εφόσον αυτοί εντάσσονται στις προβλέψεις του σχετικού κανονιστικού πλαισίου και αποτελούν μέρος της εθνικής βάσης κόστους τελών διαδρομής». Η διόρθωση προτείνεται καθώς: α) O τομέας Αεροπορικής Έρευνας και Διάσωσης αποτελεί αρμοδιότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και υπάγεται επιχειρησιακά και διοικητικά στο Γ.Ε.Α. (άρθρα 5 και 6 της με αριθμό 2111.84/74008/2020/4-11-2020 Απόφασης, Β’ 5015). Προτείνεται να αναφέρεται στον νόμο ως «αρμόδιοι φορείς παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης» και να μην υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένους φορείς δεδομένου ότι στο Σχέδιο Επιδόσεων εντάσσεται ως «Έρευνα και Διάσωση» και β) Το κόστος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, σύμφωνα με απάντηση της DG MOVE στην ΑΠΑ, δεν δύναται να ενταχθεί στις βάσεις κόστους των τελών αεροναυτιλίας και ως εκ τούτου δεν αποτελεί φορέα που εντάσσεται στις προβλέψεις του σχετικού κανονιστικού πλαισίου. Στο Άρθρο 26 παρ. 1,στην τροποποίηση της παρ.5 β) του άρθρου 65 του ν. 4427/2016 να προστεθεί φράση στο τέλος του εδαφίου «μετά από την αφαίρεση του ποσού της συνδρομής EUROCONTROL που της αναλογεί.». Η εν λόγω προσθήκη προτείνεται προκειμένου να υπάρξει αναλογική εφαρμογή με τους υπόλοιπους φορείς που συμμετέχουν στις βάσεις κόστους τελών αεροναυτιλίας (ΕΜΥ, Έρευνα και Διάσωση, ΥΠΑ). Στο Άρθρο 26 παρ. 1, η τροποποίηση της παρ.5 δ) του άρθρου 65 του ν. 4427/2016 να διαμορφωθεί ως εξής: «δ) Μεταφέρονται από τον EUROCONTROL στους αρμόδιους φορείς παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης, και σε λοιπούς φορείς, εφόσον αυτοί εντάσσονται στις προβλέψεις του σχετικού κανονιστικού πλαισίου και αποτελούν μέρος της εθνικής βάσης κόστους τελών διαδρομής, ποσά από τις καταθέσεις τελών διαδρομής. Από τα ποσά της παρούσας παραγράφου αφαιρείται το ποσό της συνδρομής ΕUROCONTROL που αναλογεί στους δικαιούχους φορείς». Η διόρθωση προτείνεται επειδή: Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν αποτελεί φορέα που εντάσσεται στις προβλέψεις του σχετικού κανονιστικού πλαισίου. Στο Άρθρο 26 παρ. 2, η τροποποίηση του άρθρου 66 του ν. 4427/2016 να διαμορφωθεί ως εξής: «7.β Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη μεταφορά, τη διαχείριση και την απόδοση των ποσών της περ. δ) της παρ. 5 του άρθρου 65, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια». Η διόρθωση προτείνεται επειδή: O τομέας Αεροπορικής Έρευνας και Διάσωσης αποτελεί αρμοδιότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και υπάγεται επιχειρησιακά και διοικητικά στο Γ.Ε.Α. (άρθρα 5 και 6 της με αριθμό 2111.8-4/74008/2020/411-2020 Απόφασης, Β’ 5015) και ως εκ τούτου δεν είναι απαραίτητη η συνυπογραφή της ΚΥΑ από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.