• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΤΥΧΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ' | 2 Οκτωβρίου 2025, 15:12

    Ο ν 4412/2016 αποτελεί προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις: α) της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014, σχετικά με τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων και την κατάργηση της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ (L94), όπως διορθώθηκε (L135/24.5.2016), β) της Οδηγίας 2014/25/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις προμήθειες φορέων, που δραστηριοποιούνται στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών και την κατάργηση Οδηγίας 2004/17/ΕΚ. Θα πρέπει να εξεταστεί εάν η εκπόνηση ιδιαίτερου κανονισμού προμηθειών, έργων, μελετών και υπηρεσιών για την ΥΠΑ, παραβιάζει την ανωτέρω ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς η ΥΠΑ, ως ΝΠΔΔ εξακολουθεί να ανήκει στο δημόσιο τομέα και να εφαρμόζει το δημόσιο λογιστικό. Εξάλλου, το ίδιο το σχέδιο νόμου στο εδάφιο κ της παρ. 1 του άρθρου 14, προβλέπεται ότι ο Διοικητής ΥΠΑ «α) «ενεργεί ως διατάκτης επί όλων των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. και υλοποίησης του ν. 4412/2016 (Α’ 147), έως του ποσού των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) ανά αριθμό λογαριασμού εξόδων και ανεξαρτήτως ποσού για τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες της Υ.Π.Α., ενώ δύναται να μεταβιβάζει την αρμοδιότητα του διατάκτη, για ορισμένου ύψους ή είδους δαπάνες, στους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α., και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α. Για δαπάνες άνω των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ εισηγείται αντίστοιχα στο Δ.Σ. της Υ.Π.Α.»