Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Εμμ. Δαράκης | 3 Οκτωβρίου 2025, 08:32




Η ομαδοποίηση των Τμημάτων Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) που εισάγεται με το νομοσχέδιο είναι εκ των πραγμάτων ανούσια καθώς οι ομάδες που δημιουργούνται είναι εντελώς ανομοιογενείς τόσο σε υλικό (συστήματα CNS) όσο και σε προσωπικό (διαφορετικές ειδικότητες). Έτσι, ούτε οι έδρες των Τμημάτων θα μπορούν να συνδράμουν ουσιαστικά στην λειτουργία των μικρότερων μονάδων, αφού δεν έχουν ούτε την υλικοτεχνική ούτε την διοικητική υποδομή για κάτι τέτοιο, ούτε οι μικρότερες μονάδες θα μπορούν να συνδράμουν στην λειτουργία των κεντρικών Τμημάτων, αφού δεν υπάρχει η απαιτούμενη τεχνογνωσία. Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει περίσσεια προσωπικού για κάτι τέτοιο. Το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η επιβάρυνση όλων των μονάδων με παραπάνω γραφειοκρατία καθώς εισάγεται ένα επιπλέον βήμα στην ιεραρχία από τις περιφερειακές μονάδες μέχρι την Διεύθυνση η οποία είναι και η μόνη που έχει την δυνατότητα και τα μέσα να παρέχει λύσεις. Επιπλέον, με την προτεινόμενη κατανομή η οποία βασίζεται σε γεωγραφικά και όχι επιχειρησιακά κριτήρια, δημιουργούνται τεράστιες ανισότητες, όπως πχ στα Χανιά (6ο αεροδρόμιο βάσει συνολικής πολιτικής κίνησης κατά το έτος 2024) όπου δεν προβλέπεται Τμήμα, ενώ προβλέπονται Τμήματα σε αεροδρόμια όπως αυτά της Κεφαλονιάς (11o), της Μυτιλήνης (13o), της Αλεξανδρούπολης (20o), της Σύρου (25o) και της Νέας Αγχιάλου (28o) με κινήσεις και ανάγκες κατά πολύ μικρότερες αυτών των Χανίων. Τέλος, η προτεινόμενη συγχώνευση των Διευθύνσεων Δ6 και Δ19 είναι και αυτή προβληματική καθώς οι διευθύνσεις αυτές παρέχουν διακριτό έργο και η συνένωσή τους δημιουργεί ένα τεράστιο και άρα πολύ δυσκίνητο σχήμα.