• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ' | 3 Οκτωβρίου 2025, 09:45

    Κεφάλαιο Γ΄ (άρθρα 17 κ.ε.): Δομή – Οργάνωση – Στελέχωση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας - Η Γενική Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών και Ανθρωπίνου Δυναμικού συγχωνεύει το σημερινό κομμάτι της ισχύουσας Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης (ΓΔΔΥ) συν το κομμάτι του ελέγχου και εκκαθάρισης / ενταλματοποίησης των δαπανών της ΥΠΑ, το οποίο είναι καινούριο για την ΥΠΑ και συνδέεται με την οικονομική αυτοτέλεια που αποκτά υπό τη νέα της μορφή ως ΝΠΔΔ. Το διοικητικοοικονομικό αυτό σκέλος των αρμοδιοτήτων της ΥΠΑ, λόγω της εκκαθάρισης των δαπανών, που προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες αρμοδιότητες, αλλά και των νέων υποχρεώσεων που αποκτά η Υπηρεσία για λογιστική απεικόνιση των οικονομικών της στοιχείων βάσει της νέας νομικής της μορφής, διογκώνεται υπέρμετρα από άποψη αντικειμένων και φόρτου εργασίας, και καθίσταται μη διαχειρίσιμο από ένα και το αυτό πρόσωπο. Ταυτόχρονα υπενθυμίζουμε ότι ο ΓΔΟΥ, σε αντίθεση με τον υπάρχοντα ΓΔΔΥ, λόγω της αρμοδιότητά του για έλεγχο και εκκαθάριση των δαπανών, δεν μπορεί να είναι διατάκτης. - Δεν υπάρχει στη δομή της Γενικής Δ/νσης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης και Συστημάτων Αεροναυτιλίας διεύθυνση που να έχει υπό τη σκέπη της τις περιφερειακές μονάδες των Αερολιμένων που έχουν την ευθύνη των αεροναυτιλιακών συστημάτων, όπως καλώς ισχύει σήμερα με την Δ19. Όμως θεωρούμε σκόπιμη την ύπαρξη της εν λόγω διεύθυνσης, διότι: (i) Διασφαλίζει τη συνεχή εποπτεία επί της καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης των εν λόγω μονάδων ανά την περιφέρεια, χωρίς να εμπλέκεται στις χρονοβόρες διοικητικές διαδικασίες των προμηθειών, τις οποίες έχει η σημερινή Δ6 και η οποία με το νέο σχήμα ουσιαστικά θα αναλάβει, πλην των όσων ήδη έχει, και την επιτήρηση των περιφερειακών μονάδων διαχείρισης συστημάτων αεροναυτιλίας στα αεροδρόμια (ραντάρ, VOR κλπ). (ii) Ο όγκος δουλειάς της νέας διεύθυνσης, που συμπεριλαμβάνει τα αντικείμενα των σημερινών διευθύνσεων Δ6 και Δ19, πέραν του ότι στερεί τη δυνατότητα πληρέστερου ελέγχου επί των περιφερειακών μονάδων συστημάτων διαχείρισης αεροναυτιλίας, δημιουργεί μία υδροκέφαλη διεύθυνση με δυσλειτουργίες στην καθημερινή πρακτική. Περεταίρω: Υποπερίπτωση i. της περ. αα της παρ. 2 του άρθρου 17: να τροποποιηθεί η ονομασία του τμήματος Προϋπολογισμού και Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής σε «Τμήμα Προϋπολογισμού και Πολυετούς Δημοσιονομικού Προγραμματισμού». Η εν λόγω αλλαγή προτείνεται μετά την τροποποίηση στο άρθρο 43 του ν.4270/2014 της ονομασίας του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής σε Πολυετή Δημοσιονομικό Προγραμματισμό (Π.Δ.Π.). Στην υποπερίπτωση αα της παρ.2 του άρθρου 17 να προστεθεί τμήμα με τίτλο «Κοστολόγησης και Καθορισμού Τελών». Ο λόγος που προτείνεται η δημιουργία του εν λόγω τμήματος είναι αφενός η περιπλοκότητα και ο όγκος του αντικειμένου, αφετέρου η στενή συνάφειά του με τα υπόλοιπα οικονομικής φύσεως αντικείμενα της εν λόγω διεύθυνσης, η οποία πρέπει να έχει τη συνολική εποπτεία των εσόδων και της εξασφάλισής τους. Η υποπερίπτωση αβ της παρ. 2 του άρθρου 17 να τροποποιηθεί ως εξής: «i. Τμήμα Λογιστικής Παρακολούθησης ii. Τμήμα Αποδοχών iii Τμήμα Μετακινήσεων και διαχείρισης παγίας προκαταβολής iv Τμήμα Εκκαθάρισης Προμηθειών, Υπηρεσιών και Έργων v Τμήμα Πληρωμών». Η τροποποίηση προτείνεται διότι: Τα τμήματα Αποδοχών και Μετακινήσεων πρέπει να είναι διακριτά, λόγω της διαφορετικής φύσης των αντικειμένων ενός εκάστου, της διαφορετικής νομοθεσίας που διέπει κάθε τμήμα, του μεγάλου πλήθους των μετακινήσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, του επείγοντος χαρακτήρα των μετακινήσεων, της σπουδαιότητας των μισθολογικών και μισθοδοτικών θεμάτων (εφαρμογή μισθολογίου, δικαστικές προσφυγές κ.λπ.). Η υποπερίπτωση αγ της παρ. 2 του άρθρου 17 να τροποποιηθεί η ονομασία της Διεύθυνσης Προμηθειών και να γίνει Διεύθυνση Διαγωνισμών, Συμβάσεων και Διαγωνισμών. Επίσης, προτείνεται να ενοποιηθούν τα Τμήματα ii) και iii) και να ονομαστεί «Τμήμα Διαγωνισμών και Συμβάσεων» και να προστεθεί iv) Τμήμα οικονομικών εκμεταλλεύσεων. Η τροποποίηση προτείνεται επειδή, εκτός των προμηθειών που αφορούν σε μειοδοτικούς διαγωνισμούς και αντιμετωπίζεται ως δαπάνη, θα πρέπει να προβλεφθούν και οι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί οι οποίοι συνδέονται με τα μισθώματα. Η ενοποίηση των τμημάτων προτείνεται για την αποφυγή κατατμήσεων και λόγω της ύπαρξης μεικτών συμβάσεων. Άρθρο 17 παρ.3 περ.αγ΄ υποπερ. xvi: «Σε κάθε παραχωρημένο αερολιμένα λειτουργεί διακριτό γραφείο διοικητικής – οικονομικής υποστήριξης και τεχνικής συντήρησης, που μεριμνά για όλα τα θέματα διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης των αντίστοιχων μονάδων αεροναυτιλίας». Από την ανωτέρω διατύπωση προκύπτει ένα γραφείο με αρμοδιότητες διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης περιλαμβάνει και αρμοδιότητες τεχνικής συντήρησης, οι οποίες είναι μεταξύ τους ασύνδετες. Προτείνεται η ύπαρξη διακριτού γραφείου τεχνικής συντήρησης, καθώς το έργο του δεν έχει συνάφεια με διοικητικοοικονομικές αρμοδιότητες, αλλά αντίθετα έχει συνάφεια με υποστήριξη συστημάτων και υποδομών αεροναυτιλίας.