• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ' | 3 Οκτωβρίου 2025, 10:18

    Άρθρο 4 παρ.6 «6. Η οργάνωση και η λειτουργία της ΥΠΑ ρυθμίζονται από τον οργανισμό της, σύμφωνα με το άρθρο 20 του Ν.4622/2019 (Α΄ 133)»: Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 4622/19 «Η οργάνωση και λειτουργία των φορέων της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης καθώς και των εποπτευομένων από αυτούς νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, πλην των Ανεξαρτήτων Αρχών, καθορίζονται με Οργανισμούς, οι οποίοι καταρτίζονται, αντικαθίστανται ή τροποποιούνται με προεδρικά διατάγματα…….τα οποία εκδίδονται με πρόταση του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού ή του Πρωθυπουργού, κατά περίπτωση, και των αρμόδιων Υπουργών για τον προϋπολογισμό και για θέματα οργάνωσης της δημόσιας διοίκησης». Η διάταξη προβλέπει έκδοση προεδρικού διατάγματος που θα καθορίζει την οργάνωση και λειτουργία του νομικού προσώπου και θεσπίζει συνεργασία μεταξύ του καθ’ ύλην αρμοδίου Υπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών, που είναι το κατ’ εξοχήν αρμόδιο όργανο διασφάλισης της νομιμότητας, ορθότητας και λειτουργικότητας των διατάξεων που αφορούν τη δομή, την οργάνωση και στελέχωση των φορέων του δημόσιου, άρα και της ΥΠΑ (άρθρα 17,18,19). Συνεπώς, στον παρόντα νόμο θα έπρεπε να τεθούν οι βάσεις του Οργανισμού της ΥΠΑ και η σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση για την έκδοση ΠΔ, ενώ τα θέματα λειτουργίας και αρμοδιοτήτων να καθορισθούν με ΠΔ, έτσι ώστε να κατοχυρώνεται η ορθότητα του εγχειρήματος, δεδομένου ότι το ΠΔ θα ελεγχθεί από το ΥΠΕΣ, που έχει τη μεγαλύτερη και σχετικότερη εμπειρία σε αυτό, και στη συνέχεια από το ΣτΕ (για τον έλεγχο συνταγματικότητας του ΠΔ). Στο εν λόγω νομοσχέδιο παραβιάζεται η ανωτέρω διάταξη του νόμου του επιτελικού κράτους.