• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ' | 3 Οκτωβρίου 2025, 11:11

    Άρθρο 13 παρ. 3γ – Προσόν πτυχίου χειριστή αεροσκαφών Η κατοχή του πτυχίου επαγγελματία χειριστή αεροσκαφών ως πρόσθετου προσόντος γεννά έντονο προβληματισμό για δύο λόγους: 1. Πριμοδότηση στρατιωτικής ή εμπειρίας πιλότου σε βάρος διοικητικής επάρκειας: Το πτυχίο χειριστή (π.χ. από τη Σχολή Ικάρων ή εμπορικές σχολές για πτυχίο πιλότου) είναι τεχνικό-επιχειρησιακό προσόν, χωρίς αναγκαία σύνδεση με: • τη διοίκηση ενός μεγάλου Ν.Π.Δ.Δ. με ρυθμιστικές, εποπτικές και επιχειρησιακές αρμοδιότητες • τις εξειδικευμένες απαιτήσεις πολιτικής αεροπορίας, οικονομικής διαχείρισης, ρυθμιστικής συμμόρφωσης και ευρωπαϊκού δικαίου Έτσι δημιουργείται μια σιωπηρή θεσμική κατεύθυνση υπέρ πρώην ιπταμένων, χωρίς αυτό να τεκμηριώνεται ως διοικητικό πλεονέκτημα σε αντίθεση με πτυχία αεροπορικού management, μεταφορών κ.λ.π. 2. Προβληματική εξίσωση «χειριστή» με γνώστη πολιτικής αεροπορίας: Ο χειριστής αεροσκαφών δεν διαθέτει κατ’ ανάγκη γνώση: • της ευρωπαϊκής κανονιστικής λειτουργίας (EASA, Eurocontrol, ICAO Annexes), • της οικονομικής διαχείρισης βάσης κόστους και τελών, • ή της εποπτείας και αδειοδότησης υποδομών και αερολιμένων. Επομένως, το προσόν αυτό δεν προσθέτει λειτουργική επάρκεια για τη θέση του Διοικητή ΥΠΑ, αλλά υπονομεύει τη θεσμική ουδετερότητα της διαδικασίας επιλογής. Πρόταση για άρθρο 13 παρ. 3γ Να απαλειφθεί πλήρως η παρ. 3γ («πτυχίο επαγγελματία χειριστή αεροσκαφών»).