Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΙΔΗΣ | 3 Οκτωβρίου 2025, 13:25




Κύριε Υπουργέ, Το σχόλιο μου αφορά την διοικητική διάρθρωση των ΗΜΑΕΚ/ATSEP. Αυτό που περιγράφεται στο σχέδιο νόμου είναι μια υδροκέφαλη Αθηνοκεντρική δομή σχετικά βατή λειτουργικά όσον αφορά το Κέντρο. ¨Όσον αφορά τη περιφέρεια, αυτή έχει πεταχτεί στον καιάδα. Πως είναι δυνατόν να λειτουργήσουν τμήματα των 20 έως 40 ατόμων; Ιδίως όταν κάποιες επιστασίες είναι κάποιες εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά ή παρεμβάλλεται θάλασσα; Πως είναι δυνατόν ο προϊστάμενος και όλο το τμήμα να είναι παραγωγικοί και συνεπείς στα καθήκοντά τους που αφορά την συντήρηση, επισκευή, καθώς και την επίβλεψη και πρόταση βελτιώσεων των εγκαταστάσεων από εργολάβους; Ο προϊστάμενος εκτός των ιδιαιτέρως αυξημένων διοικητικών καθηκόντων του θα πρέπει να συνεννοείται με την διοίκηση, την Fraport, τους εεκ καθώς και με εξωτερικές υπηρεσίες ή ιδιώτες. Πολλά από τα περιφερειακά αεροδρόμια εκτός από τα συστήματα που εξυπηρετούν την λειτουργία των αερολιμένων έχουν υπό την επίβλεψή τους και επιστασίες που εξυπηρετούν το FIR. Ως εκ τούτου ενδέχεται να υπάρξει αρνητική επίπτωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες και την ασφάλεια των πτήσεων. Αυτό που προτείνω για την βελτίωση της οργάνωσης,( αν και απέχει πολύ από το βέλτιστο), και δεν έχει σοβαρή δημοσιονομική επιβάρυνση είναι: 1) Διατήρηση της Δ19 ως εποπτικής διεύθυνσης των περιφερειακών τμημάτων 2) Στα μεγάλα αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Κέρκυρα) δημιουργία τμημάτων με 3 ανεξάρτητα γραφεία com, nav & sur τα οποία ανάλογα με τις συνθήκες και το διαθέσιμο προσωπικό θα μπορούν να συλλειτουργούν. Στους υπαγόμενους αερολιμένες του προτεινόμενου από το σχέδιο νόμου cluster να δημιουργηθούν επανδρωμένα αυτόνομα γραφεία. 3) Η Κως και τα Χανιά πρέπει να είναι τμήματα ως σημαντικές τουριστικές πύλες 4) Όσον αφορά το cluster υπό της Κεφαλονιάς πρέπει να βρεθεί κάτι πιο λειτουργικό. Μετά τιμής Σπυριδωνίδης Απόστολος