Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ | 3 Οκτωβρίου 2025, 14:36




1. Εξαφανίζεται η ΥΠΑ από το Αεροδρόμιο Χανίων αφού δεν προβλέπεται ΚΑΜΙΑ οργανική μονάδα της ΥΠΑ στο Αεροδρόμιο Χανίων! Αυτό συμβαίνει ΜΟΝΟ στο Αεροδρόμιο Χανίων (6ο αεροδρόμιο της χώρας σε κίνηση-3.952.126 επιβάτες το 2024) από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια! Μονάδα της ΥΠΑ προβλέπεται σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, ακόμα και στα πιο μικρά. Αυτήν τη στιγμή στο Αεροδρόμιο Χανίων υπηρετούν 32 υπάλληλοι, οι οποίοι βρίσκονται στον αέρα. 2. Η εξαφάνιση του Αεροδρομίου Χανίων στο νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ οφείλεται στον διαχωρισμό των αεροδρομίων σε αεροδρόμια όπου η ΥΠΑ παρέχει υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας (με ελεγκτές υπαλλήλους της ΥΠΑ) και στα υπόλοιπα, όπου είτε οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι στρατιωτικοί είτε δεν παρέχεται υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, αλλά μόνο AFIS. 3. Σε ένα αεροδρόμιο του μεγέθους των Χανίων (του Ηρακλείου, της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Κω κλπ.) δεν υπάρχει καμία διαφορά στην όλη λειτουργία της Εναέριας Κυκλοφορίας, είτε οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι υπάλληλοι της ΥΠΑ είτε στρατιωτικοί. Αλλάζουν μόνο οι χειριστές/χρήστες των συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας. Τα συστήματα που εξυπηρετούν την πολιτική αεροπορική κίνηση (ραδιοβοηθήματα, radar, πομποδέκτες, συστήματα επικοινωνίας φωνής και δεδομένων, ακόμα και τα μικρόφωνα με τα οποία επικοινωνούν οι ελεγκτές με τα αεροπλάνα) ανήκουν, επιβλέπονται και επισκευάζονται συντηρούνται από πιστοποιημένους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ακόμα και όταν οι ελεγκτές είναι στρατιωτικοί. Δεν μπορούν οι ηλεκτρονικοί της Πολεμικής Αεροπορίας να κάνουν την επίβλεψη και συντήρηση των μηχανημάτων που εξυπηρετούν την πολιτική αεροπορική κίνηση, γιατί η Πολεμική Αεροπορία δεν είναι πιστοποιημένος πάροχος υπηρεσιών κατά τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ (EU) 2017/373. 4. Επισημαίνεται ότι το κτίριο του Πύργου Ελέγχου στα Χανιά ανήκει στην ΥΠΑ και συντηρείται από το προσωπικό του Αερολιμένα Χανίων (ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί, μηχανικοί). Ο Πύργος Ελέγχου δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς το προσωπικό της ΥΠΑ. 5. Στον Αερολιμένα (όπως σε όλα τα παραχωρημένα αεροδρόμια) πρέπει να λειτουργεί διακριτό γραφείο διοικητικής - οικονομικής υποστήριξης και τεχνικής συντήρησης (είναι απαραίτητο για το κτίριο του Πύργου Ελέγχου) και διακριτό Γραφείο Αναφορών Πληρωμάτων και Μηνυμάτων Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας. Πρέπει να γίνει ειδική μνεία για το αεροδρόμιο Χανίων στα εδάφια xvi, xv της παραγράφου αγ) του άρθρου 17. Το αεροδρόμιο Χανίων δεν έχει καμία σχέση ως μέγεθος και λειτουργία με τα αεροδρόμια του εδαφίου ii της παραγράφου αδ) και πρέπει να αφαιρεθεί από αυτή. 6. Δεν πρέπει να συγχωνευτεί το Τμήμα Ηλεκτρονικών Χανίων στο Τμήμα Υπηρεσιών CNS Κρήτης με έδρα το Ηράκλειο (εδάφιο x της παραγράφου βγ). Ο αριθμός και το μέγεθος των συστημάτων του Αεροδρομίου Χανίων (+ το Ραδιοβοήθημα Παλαιόχωρας + ο Τηλεπικοινωνιακός Σταθμός στο Μουστάκο) αποδεικνύουν την ανάγκη λειτουργίας τμήματος CNS στα Χανιά, ώστε να μπορεί να επιτηρηθεί ο εξοπλισμός, να γίνεται άρση βλαβών, προγραμματισμένες και έκτακτες συντηρήσεις κλπ. Είναι αδύνατον ένα προϊστάμενος τμήματος στο Ηράκλειο να διοικεί προσωπικό, να προγραμματίζει εργασίες και να έχει την ευθύνη της λειτουργίας ηλεκτρονικών συστημάτων, ραδιοβοηθημάτων κλπ. σε μια τεράστια έκταση από το Μουστάκο (δυτικά) έως το Ηράκλειο και την Σητεία (ανατολικά), συν το υπό κατασκευή νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.