Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Καστανάκης Ελευθέριος | 3 Οκτωβρίου 2025, 15:26




Η λογική των συγχωνεύσεων που κυριαρχεί στο σχέδιο νόμου δημιουργεί μη λειτουργικά σχήματα. 1. Η συγχώνευση των υφισταμένων Δ6 και Δ19 θα δημιουργήσει δυσλειτουργία λόγω συγκεντρωτισμού και ανάμιξης διαφορετικών αρμοδιοτήτων (επιτελικών και επιχειρησιακών) που πρέπει να είναι διακριτές και να ασκούνται παράλληλα. Προτείνεται η δημιουργία της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) Περιφερειακών Αερολιμένων, ως διάδοχη Διεύθυνση της νυν Δ19. 2. Η λογική του clustering στα τμήματα ΕΕΚ και CNS οδηγεί σε διοικητικές και γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες και δεν έπρεπε να προταθεί, τουλάχιστον για τα αεροδρόμια με σημαντική πολιτική κίνηση, συνυπολογίζοντας και το γεωγραφικό διαμελισμό. 3. Χαρακτηριστική καταστροφική περίπτωση clustering, είναι η συγχώνευση των τμημάτων CNS Κρήτης. Είναι αυταπόδεικτο ότι δεν πρέπει να συγχωνευτεί το Τμήμα Ηλεκτρονικών Χανίων στο Τμήμα Υπηρεσιών CNS Κρήτης με έδρα το Ηράκλειο (εδάφιο x της παραγράφου βγ). Είναι αδύνατον ένα προϊστάμενος τμήματος στο Ηράκλειο να διοικεί προσωπικό, να προγραμματίζει εργασίες και να έχει την ευθύνη της λειτουργίας ηλεκτρονικών συστημάτων, ραδιοβοηθημάτων κλπ. σε μια τεράστια έκταση από το Μουστάκο (δυτικά) έως το Ηράκλειο και την Σητεία (ανατολικά), συν το υπό κατασκευή νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι. 4. Ο αριθμός και το μέγεθος των συστημάτων του Αεροδρομίου Χανίων, που υποστηρίζουν την πολιτική κίνηση (+ το Ραδιοβοήθημα Παλαιόχωρας + ο Τηλεπικοινωνιακός Σταθμός στο Μουστάκο) αποδεικνύουν την ανάγκη λειτουργίας τμήματος CNS στα Χανιά, ώστε να μπορεί να επιτηρηθεί ο εξοπλισμός, να γίνεται άρση βλαβών, προγραμματισμένες και έκτακτες συντηρήσεις κλπ. 5. Τα συστήματα που εξυπηρετούν την πολιτική αεροπορική κίνηση στα Χανιά (ραδιοβοηθήματα, πομποδέκτες, συστήματα επικοινωνίας φωνής και δεδομένων, ακόμα και τα μικρόφωνα με τα οποία επικοινωνούν οι ελεγκτές με τα αεροπλάνα) ανήκουν, επιβλέπονται, συντηρούνται και επισκευάζονται από πιστοποιημένους υπαλλήλους ΗΜΑΕΚ (ATSEP) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας,έστω και αν οι ελεγκτές είναι στρατιωτικοί. 6.Οι ηλεκτρονικοί (Τ/Η) της Πολεμικής Αεροπορίας δεν μπορούν (και πιθανόν δεν επαρκούν αριθμητικά, αφού η κύρια στρατιωτική αποστολή τους είναι ιδιαίτερα απαιτητική) να κάνουν την επίβλεψη και συντήρηση των μηχανημάτων που εξυπηρετούν την πολιτική αεροπορική κίνηση. Επισημαίνεται ότι η Πολεμική Αεροπορία δεν είναι πιστοποιημένος πάροχος υπηρεσιών για την πολιτική αεροπορία κατά τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ (EU) 2017/373, όπως είναι οι Ηλεκτρονικοί (ΗΜΑΕΚ) ATSEP της ΥΠΑ. Η Πολεμική Αεροπορία με τα μέσα και το προσωπικό που έχει πρέπει να αφοσιωθεί στην κύρια υψηλή εθνική της αποστολή, χωρίς να διασπά τους πόρους της, με κίνδυνο να δημιουργηθούν κενά ασφαλείας στην κύρια στρατιωτική λειτουργία και πολεμική προπαρασκευή. 7. Αντίστοιχη επιχειρηματολογία μπορεί να διατυπωθεί για το θηριώδες cluster CNS των Δωδεκανήσων και το αχανές CNS Δυτικής Ελλάδας (ειδικά για την περίπτωση των Κυθήρων). Ελευθέριος Ε. Καστανάκης ΠΕ Ηλεκτρονικός ATSEP, MSc, MBA Αεροδρόμιο Χανίων