• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΟΡΤΑΡΙΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ' | 3 Οκτωβρίου 2025, 22:12

    Κρίνεται σκόπιμο να επανεξεταστεί η εκπόνηση ιδιαίτερου κανονισμού για την ΥΠΑ, που θα περιέχει διατάξεις κατά παρέκκλιση των ισχυουσών του Κώδικα Προμηθειών του Δημοσίου (Ν.4412/2016), καθώς ο συγκεκριμένος νόμος αποτελεί προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις: α) της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014, σχετικά με τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων και την κατάργηση της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ (L94), όπως διορθώθηκε (L135/24.5.2016), β) της Οδηγίας 2014/25/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις προμήθειες φορέων, που δραστηριοποιούνται στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών και την κατάργηση Οδηγίας 2004/17/ΕΚ. Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουν οι διαδικασίες προμηθειών για την ΥΠΑ, καθώς εξακολουθεί ως ΝΠΔΔ να ανήκει στο δημόσιο τομέα και να εφαρμόζει το δημόσιο λογιστικό. Εξάλλου, το ίδιο το σχέδιο νόμου στο εδάφιο κ της παρ. 1 του άρθρου 14, προβλέπει ότι ο Διοικητής ΥΠΑ «α) «ενεργεί ως διατάκτης επί όλων των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. και υλοποίησης του ν. 4412/2016 (Α’ 147), έως του ποσού των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) ανά αριθμό λογαριασμού εξόδων και ανεξαρτήτως ποσού για τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες της Υ.Π.Α., ενώ δύναται να μεταβιβάζει την αρμοδιότητα του διατάκτη, για ορισμένου ύψους ή είδους δαπάνες, στους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α., και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α. Για δαπάνες άνω των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ εισηγείται αντίστοιχα στο Δ.Σ. της Υ.Π.Α.».