• Σχόλιο του χρήστη 'Ισίδωρος Τσούλλος' | 4 Οκτωβρίου 2025, 16:44

    Με το εν λόγω άρθρο επιχειρείται η αναδιάρθρωση ολοκληρωτικά της ΥΠΑ, προς μία τύπου «Καλλικρατική ΥΠΑ». Η επιχειρούμενη κλαστεροποίηση του CNS, το μόνο που πετυχαίνει είναι η περεταίρω επιβάρυνση των περιφερειακών αερολιμένων, καθώς και η πλήρης απαξίωση των μικρών αερολιμένων. Αντί να επανδρώσετε τους μικρούς αερολιμένες με ΗΜΑΕΚ τους συγχωνεύετε με άλλους μεγαλύτερους περιφερειακούς αερολιμένες. Δεν αναλογίζεστε ότι οι ΗΜΑΕΚ που υπηρετούν στους μεγάλους περιφερειακούς αερολιμένες είναι ήδη πολύ επιβαρυμένοι (με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων) λόγω του εξειδικευμένου αντικειμένου, του πλήθους των συστημάτων (και σε διάσπαρτες θέσεις πολλάκις εκτός αεροδρομίων) που πρέπει να επιβλέπουν - να συντηρούν - να επισκευάζουν, των προδιαγραφών που καλούνται να συντάσσουν για νέα συστήματα, των παραλαβών και των εκπαιδεύσεων σε αυτά (για πολλούς μήνες), κ.α, ώστε να διασφαλίζεται η μέγιστη διαθεσιμότητα των πτήσεων και κυρίως η ασφάλεια της αεροναυτιλίας. Η άμεση μετακίνηση από το αεροδρόμιο της Ρόδου στα νησιά του συμπλέγματός της δεν είναι ΠΟΤΕ εγγυημένη ούτε με αεροπορικά, αλλά ούτε και με ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Ο Ηλεκτρονικός Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ), ΠΡΕΠΕΙ να είναι παρών στο αεροδρόμιο πριν το ατυχές συμβάν και όχι εκ των υστέρων (για να μπορέσει ο ελεγκτής να διαχειριστεί με ασφάλεια τις όποιες καταστάσεις). Μία φορά θα συμβεί το κακό και εκτός από τα θύματα ενός ατυχήματος, θα θρηνήσουμε και τον οικονομικό μαρασμό των νησιών μας, αφού όλοι μας ζούμε από τον τουρισμό (γι’ αυτούς που μετράνε μόνο αριθμούς!). Δίνετε στην Ρόδο μία σειρά από ακριτικά και δυσπρόσιτα νησιά ακόμα και αυτό της ΚΩ, ένα αεροδρόμιο από τα μεγαλύτερα σε επιβατική κίνηση τα καλοκαίρια. Η Ρόδος εκτός από περίπου ότι συστήματα έχει το Ελευθέριος Βενιζέλος έχει και τον αναμεταβιβαστικό σταθμό Σπεργιολίου που καλύπτει τηλεπικοινωνιακά το νοτιοανατολικό Αιγαίο και το όρος Αττάβυρος με συχνότητες και επικείμενη εγκατάσταση νέου RADAR, σε υψόμετρο 1200μ. με δύσβατο δρόμο. Πώς μπορεί να αντιμετωπίσει καταστάσεις στα δυσπρόσιτα νησιά, αφού ήδη δυσκολεύεται να καλύψει το δικό της αεροδρόμιο με το υπάρχον προσωπικό ΗΜΑΕΚ; Στο άρθρο 29 παρ. 1, του παρόντος νομοσχεδίου, επιχειρείται να δοθεί στον Διοικητή της ΥΠΑ η δυνατότητα να αποφασίζει κατά το δοκούν για μετακινήσεις υπαλλήλων της ΥΠΑ, για (6) συν (3) μήνες για εποχιακές, έκτακτες και λοιπές ανάγκες, χωρίς την εισήγηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και χωρίς την σύμφωνη γνώμη του Υπαλλήλου (θα κριθεί αντισυνταγματική αυτή η διάταξη). Σας είπανε ότι έτσι θα κλείσετε τις τρύπες σε προσωπικό, αλλά δυστυχώς δεν σας είπαν ότι έτσι θα ανοίξετε μία μεγαλύτερη τρύπα στην ασφάλεια των πτήσεων. Τα χρήματα που θα πλήρωνε το Ελληνικό δημόσιο για την στελέχωση των μη επανδρωμένων αεροδρομίων με έναν τουλάχιστον ΗΜΑΕΚ, θα ήτανε πολύ λιγότερα από τα έξοδα για τις εκτός έδρας μετακινήσεις συναδέλφων για να καλύψουν τα κενά στα μη επανδρωμένα αεροδρόμια. Αυτό προκύπτει απλά από το ότι οι φόροι που θα επέστρεφε ένας νέος συνάδελφος ΗΜΑΕΚ από τα έσοδά του από το eurocontrol, θα αντιστοιχούσαν στον μισθό που θα πλήρωνε το Ελληνικό δημόσιο για αυτόν. Επομένως, και για οικονομικούς λόγους, αλλά και για λόγους ασφαλείας είναι προτιμότερη η μόνιμη στελέχωση των μικρών αεροδρομίων και όχι η εμβαλωματικού τύπου μετακινήσεις που θα κάνετε με την κλαστεροποίηση. Για τους παραπάνω λόγους σας ζητώ να μην προχωρήσετε με την κλαστεροποίηση των αεροδρομίων γενικά της ΥΠΑ, αφού αυτά που ανέφερα ισχύουν και για τα άλλα αεροδρόμια και επίσης να μην προχωρήσετε στην συγχώνευση των διευθύνσεων Δ19 και Δ6, αφού έχουν δύο διακριτούς και ουσιαστικούς ρόλους για την σωστή λειτουργία της ΥΠΑ. Με εκτίμηση, Ισίδωρος Τσούλλος ΗΜΑΕΚ Ρόδου