• Σχόλιο του χρήστη 'Ισίδωρος Τσούλλος' | 4 Οκτωβρίου 2025, 16:49

    Στην παρ. 10 του άρθρου 33 αναφέρεται: «Μέχρι την έκδοση του Οργανισμού της Υ.Π.Α, η κατανομή και ανακατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού όλων των κατηγοριών, κλάδων και ειδικοτήτων της Υ.Π.Α., γίνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, μετά από εισήγηση του Διοικητή.» Η διάταξη αυτή αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο αυθαίρετης μετακίνησης προσωπικού ή και αποδυνάμωσης μονάδων που σήμερα λειτουργούν σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές (π.χ. νησιωτικά αεροδρόμια, πύλες Schengen, επαρχία κ.λπ.). Απουσιάζει δηλαδή οποιαδήποτε δέσμευση ή θεσμική εγγύηση ότι η ανακατανομή θα σεβαστεί την υφιστάμενη κατανομή του προσωπικού στον χώρο (γεωγραφικά/λειτουργικά). Πρόταση προσθήκης στην παρ. 10 του άρθρου 33: «…Η κατανομή και ανακατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού όλων των κατηγοριών, κλάδων και ειδικοτήτων της Υ.Π.Α. πραγματοποιείται με βάση την υφιστάμενη χωρική και λειτουργική τοποθέτηση του προσωπικού, ώστε να διασφαλίζεται η αδιάλειπτη λειτουργία των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων και η προστασία της επαγγελματικής και οικογενειακής κατάστασης των υπαλλήλων». Η ανωτέρω προσθήκη ενισχύει την αρχή της χρηστής διοίκησης (άρθρο 25 παρ. 1 Σ.), ευθυγραμμίζεται με την πάγια νομολογία του ΣτΕ περί μετακινήσεων υπαλλήλων (π.χ. απαιτείται αιτιολόγηση όταν θίγεται οικογενειακή ζωή ή θεμελιωμένο επαγγελματικό δικαίωμα) και παρέχει θεσμική προστασία απέναντι σε αυθαίρετες ανακατανομές από το Δ.Σ. ή τον Διοικητή, ενώ παράλληλα αφήνει λειτουργική ευελιξία.