• Σχόλιο του χρήστη 'Στέλλα Μνηματίδου' | 6 Οκτωβρίου 2025, 13:54

    Από τα σχόλια των αξιοσέβαστων συναδέλφων δημοσίων υπαλλήλων από το Γ.Λ.Κ., το Υπουργείο Οικονομικών, άλλες δημόσιες Υπηρεσίες αλλά ενδεχομένως και από ορισμένους ιδιωτικούς φορείς, διαφαίνεται ΠΛΗΡΗΣ ΑΓΝΟΙΑ του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (Κανονισμοί 549/2004 και 550/2004 καθώς και των Εκτελεστικών Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 373/2017 και 317/2019 που αποτελούν τη νομική βάση του «συστήματος χρέωσης τελών» στο Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό. Το εν λόγω Ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο έχει ενσωματωθεί στην Εθνική έννομη τάξη σε ότι αφορά τον καθορισμό της βάσης κόστους των τελών άρθ. 22 του Καν.317/2019), το πραγματικό κόστος (άρθ. 23), τη διαφάνεια κόστους (άρθ. 24) και τον υπολογισμό των τιμών μονάδας (άρθ.25). Με τον παρόντα νόμο επιχειρείται αυτό ακριβώς που δεν έχει μέχρι σήμερα πλήρως συντελεσθεί, δηλαδή η μετατροπή της ΥΠΑ που έως τώρα ήταν Ανεξάρτητη Δημόσια Υπηρεσία υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΘΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ. Η εν λόγω μετατροπή συνιστά και τον πυρήνα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου. Αυτό ακριβώς που προτείνουν οι αδαείς σχολιαστές, (σχολιαστές του τύπου : είδα φως και μπήκα), είναι ακριβώς αυτό για το οποίο έχει αρκετές φορές κινδυνεύσει η χώρα να παραπεμφθεί στο δικαστήριο της Ε.Ε. (βλ. υπόθεση AEOLOS). Η ανεξαρτησία και η πλήρης συμμόρφωση με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα είναι η υποχρέωση προς την οποία πρέπει να συνταχθεί η χώρα και αυτό αποτελεί και το βασικό πνεύμα του συγκριμένου σχεδίου νόμου το οποίο όπως φαίνεται δεν έχουν κατανοήσει οι τέτοιου είδους σχολιαστές. ΕΜΠΑΘΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΕΣ προτροπές που διέπονται από πλήρη άγνοια του Ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου, όπως αυτές των σχολιαστών που προτρέπουν το Φυσικό Νομοθέτη να θεσμοθετήσει την διοχέτευση των ποσών αυτών στον κρατικό προϋπολογισμό με την υπαγωγή και διαχείριση των λογαριασμών των τελών αεροναυτιλίας από το Υπουργείο Οικονομικών, θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα (τόσο από τους σχολιάζοντες όσο και ΚΥΡΙΩΣ από τους θεσμικά αρμόδιους αποδέκτες των σχολίων), εφόσον ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΡΑΙΝΕΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΦΟΡΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΚΤΕΘΕΙΣΑΣ ΕΝΩΣΙΑΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ και θα οδηγούσαν την Ελλάδα απευθείας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε διαδικασία επί παραβάσει.