Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ | 6 Οκτωβρίου 2025, 13:46




προτείνονται οι ακόλουθες βελτιώσεις για λόγους σαφήνειας, λειτουργικότητας και εναρμόνισης με το ευρωπαϊκό πλαίσιο: 1. Εκπροσώπηση της ΥΠΑ σε ευρωπαϊκά και διεθνή fora: Να προβλεφθεί ρητά η δυνατότητα συμμετοχής στελεχών της ΥΠΑ σε ομάδες εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του EUROCONTROL και του ICAO, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και τα εθνικά νομοθετικά πλαίσια. Η συμμετοχή αυτή είναι κρίσιμη για τη διασφάλιση της θεσμικής συνέχειας, την έγκαιρη υιοθέτηση κανονισμών και την προώθηση των ελληνικών θέσεων. 2. Κατανομή αρμοδιοτήτων – αποφυγή επικάλυψης: Λόγω του ευρέος φάσματος των αρμοδιοτήτων σε ορισμένες Διευθύνσεις (π.χ. Εναέριας Κυκλοφορίας, Τεχνικών Υπηρεσιών), απαιτείται περαιτέρω εξειδίκευση και σαφής καθορισμός των ορίων κάθε Τμήματος, ώστε να αποφεύγεται σύγχυση ή διπλή αναφορά σε ίδια αντικείμενα. 3. Διοικητική υπαγωγή των Περιφερειακών Μονάδων: Οι Πύργοι Ελέγχου, APP και ACC πρέπει να υπάγονται διοικητικά σε σαφή γραμμή εντολής υπό τη Διεύθυνση Εναέριας Κυκλοφορίας, με πρόβλεψη για τοπική υποστήριξη όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο. Πρέπει επίσης να εξασφαλιστεί τεχνική και διοικητική υποστήριξη σε όλες τις επιχειρησιακές μονάδες, ακόμη και στις μικρότερες. 4. Ενσωμάτωση λειτουργιών ATFM / ASM / ATFCM: Να αναφέρεται ρητά ότι η Διεύθυνση Διαχείρισης Εναέριου Χώρου και Ροής (ASM–ATFM) συνεργάζεται επιχειρησιακά με τον Network Manager (EUROCONTROL NM) για ζητήματα capacity management, slot allocation και flow measures, όπως ορίζει ο Κανονισμός (ΕΕ) 2019/123. 5. Εξειδικευμένο προσωπικό ανά κλάδο: Οι Διευθύνσεις που σχετίζονται με επιχειρησιακές δραστηριότητες (ΕΕΚ, ATSEP, AIS/COM/CNS, AFIS, CMS–SQS) να στελεχώνονται αποκλειστικά από υπαλλήλους με τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα και πιστοποιήσεις (EASA / ICAO). 6. Ενίσχυση διοικητικής υποστήριξης στα περιφερειακά αεροδρόμια: Προτείνεται να προβλεφθούν μηχανισμοί υποστήριξης (logistics, οικονομική διαχείριση, τεχνική μέριμνα) για απομακρυσμένα αεροδρόμια, ώστε να μην εξαρτώνται πλήρως από κεντρικές υπηρεσίες της Αθήνας. 7. Συμπερίληψη όλων των επιχειρησιακών μονάδων: Περιοχές όπως Καβάλα, Χίος, Κως και Μυτιλήνη θα πρέπει να αναφέρονται ρητά, ώστε να αποτυπώνεται πλήρως η γεωγραφική κατανομή των υπηρεσιών ΕΕΚ και να αποφευχθούν διοικητικά κενά. 8. Στελέχωση Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και CMS–SOS: Να οριστεί ότι η στελέχωση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, Συμμόρφωσης και Ασφάλειας γίνεται κατά προτεραιότητα από υπαλλήλους των αντίστοιχων ειδικοτήτων ΕΕΚ ή ATSEP, ώστε να διασφαλίζεται η απαραίτητη επιχειρησιακή εμπειρία και η συνέχεια της γνώσης.