Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΆρθρο 23 Υπηρεσία ειδικού σκοπού – Συνεχής λειτουργία Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ | 6 Οκτωβρίου 2025, 14:15




Προτείνεται σαφής και οριζόντια ρύθμιση για όλες τις Μονάδες Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ), δεδομένου ότι ήδη λειτουργούν με εβδομαδιαίο ωράριο τριάντα τριών (33) ωρών. Η ίση μεταχείριση όλων των Μονάδων είναι κρίσιμη για την αποφυγή παρερμηνειών και διαφοροποιήσεων. Επιπλέον, ζητείται: (α) Καθορισμένο χρονοδιάγραμμα γνωστοποίησης των εβδομαδιαίων ή μηνιαίων προγραμμάτων βαρδιών (τουλάχιστον 14 ημέρες πριν), ώστε να διασφαλίζεται η προβλεψιμότητα και η υγεία/ασφάλεια του προσωπικού. (β) Ρητή πρόβλεψη ότι η υποχρέωση παρουσίας μία ώρα πριν από την έναρξη της βάρδιας λογίζεται ως υπηρεσιακός χρόνος και περιλαμβάνεται στο εβδομαδιαίο όριο των 33 ωρών, ώστε να αποφεύγεται η έμμεση υπέρβαση ωραρίου. (γ) Νομική σαφήνεια ως προς την “ετοιμότητα κατ’ οίκον” (διάρκεια, τρόπος κλήσης, αποζημίωση), σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία και τα πρότυπα υπηρεσιών συνεχούς λειτουργίας. (δ) Ρητή αναφορά ότι οι ίδιοι κανόνες (33 ώρες εβδομαδιαίως και ένταξη σε σύστημα βαρδιών) ισχύουν και για τους κλάδους AFIS και ΗΜΑΕΚ που εργάζονται αποκλειστικά σε βάρδιες. (ε) Για τους υπαλλήλους των κλάδων ΠΕ Διοικητικού και ΤΕ-ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού που υπηρετούν σε αερολιμένες, να προβλεφθεί ότι η ανάθεση πρόσθετων καθηκόντων γίνεται μόνο όταν αυτά αντιστοιχούν στην ειδικότητά τους και περιγράφονται ρητά, ώστε να αποφεύγεται η εκτέλεση αλλότριων καθηκόντων. Οι ανωτέρω προτάσεις εξασφαλίζουν ενιαία εφαρμογή, ασφάλεια δικαίου, καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών και δίκαιη ισορροπία μεταξύ επιχειρησιακών αναγκών και συνθηκών εργασίας του προσωπικού της ΥΠΑ.