• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΑ' | 7 Οκτωβρίου 2025, 12:52

    Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι στο άρθρο 17 του νομοσχεδίου, έχουν αγνοηθεί παντελώς οι προτάσεις του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών ΥΠΑ, οι οποίες κατά την περίοδο διαμόρφωσης του νομοσχεδίου κοινοποιήθηκαν τόσο στη Διοίκηση της Υπηρεσίας μας, όσο και στο Υπουργείο. Στηρίχθηκαν μάλιστα και με επιστολές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της ΕΜΔΥΔΑΣ, καθώς ήταν εμφανές ότι στόχευαν στην προστασία της ασφάλειας της αεροπορικής δραστηριότητας, του δημοσίου συμφέροντος και των κανόνων δεοντολογίας. Συνοπτικά επισημαίνουμε τα ακόλουθα: 1. Στην υπάρχουσα οργανωτική δομή της ΥΠΑ, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών (ΔΤΥ), η οποία προήλθε από τη συγχώνευση δύο προγενέστερων Διευθύνσεων, αποτελείται από 9 Τμήματα, με διακριτά αντικείμενα μηχανικού και εξειδικεύσεις στο αεροπορικό αντικείμενο (master plan αερολιμένων, πεδία ελιγμών, φωτοσήμανση, κτιριακές υποδομές και η/μ εγκαταστάσεις αεροναυτιλίας και αερολιμένων κ.ά.). Αντίστοιχα, η Διεύθυνση Τεχνικής Συντήρησης (ΔΤΣ) αποτελείται από 7 Τμήματα, με αντικείμενο όλες τις εργασίες συντήρησης των υποδομών και εγκαταστάσεων αεροναυτιλίας και αερολιμένων και τη διαχείριση των οχημάτων της υπηρεσίας. 2. Με την προτεινόμενη σύμπτυξη αυτών των δύο Διευθύνσεων σε μία Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης 5 Τμημάτων, και την υπαγωγή τους απευθείας στον Υποδιοικητή Αερολιμένων, δημιουργούνται τα ακόλουθα κύρια προβλήματα: - Σήμερα και οι δύο Διευθύνσεις ΔΤΥ & ΔΤΣ υποστηρίζουν όχι μόνο τους αερολιμένες, αλλά και την αεροναυτιλία και τις κεντρικές υπηρεσίες. Η προτεινόμενη Διεύθυνση με την υπαγωγή της στον Υποδιοικητή Αερολιμένων δεν θα μπορεί να παρέχει τεχνική υποστήριξη στην αεροναυτιλία, είτε σε επίπεδο έργων (π.χ. κατασκευή νέων πύργων ελέγχου, κτιρίων & περιφράξεων ραδιοβοηθημάτων), είτε σε επίπεδο τεχνικής συντήρησης υποδομών και η/μ εγκαταστάσεων. - Επιπρόσθετα, οι σαφείς και διακριτές αρμοδιότητες Διευθύνουσας Υπηρεσίας και Προϊσταμένης Αρχής, όπως ορίζει η νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων έργων και μελετών, θα πρέπει να συνεχίσουν να ασκούνται από τη νέα Διεύθυνση και τον Διοικητή ΥΠΑ αντίστοιχα, όπως συμβαίνει και σήμερα. - Τέλος, η συγκέντρωση ενός υπερβολικά μεγάλου αριθμού προσωπικού (πάνω από 400 άτομα) σε μία Διεύθυνση, συνεπάγεται σημαντικά προβλήματα οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης, καθώς μεγάλο μέρος αυτού του προσωπικού εργάζεται σε βάρδιες και στέλνεται σε μετακινήσεις και αποσπάσεις. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: A. Να δημιουργηθεί μία Γενική Τεχνική Διεύθυνση, στην οποία να υπάγονται η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και η Διεύθυνση Τεχνικής Συντήρησης, καθώς έχουν απολύτως διακριτά αντικείμενα, σύμφωνα και με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο περί δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και προμηθειών. B. Η ανωτέρω Γενική Τεχνική Διεύθυνση να υπάγεται στον Διοικητή και όχι στον Υποδιοικητή Αερολιμένων, καθώς αποτελεί υποστηρικτική δομή ΟΛΗΣ της Υπηρεσίας – αεροναυτιλίας, αερολιμένων και κεντρικών υπηρεσιών. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ: Μόνο με την παραπάνω δομή και την κατάλληλη στελέχωσή της, θα διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία ενός νευραλγικού αντικειμένου του νέου φορέα και η παροχή ποιοτικών και αποδοτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τη διεθνή καλή πρακτική και τις ισχύουσες νομοθετικές και κανονιστικές προβλέψεις. Τέλος, θα είναι δυνατή η ουσιαστική αξιοποίηση του στελεχιακού δυναμικού, που στηρίζει το πολυσύνθετο τεχνικό αντικείμενο της Υπηρεσίας.