• Σχόλιο του χρήστη 'Σταυρούλα Φιλοπούλου' | 7 Οκτωβρίου 2025, 12:46

    Παρατηρήσεις – Ερωτήματα: • Η διάρθρωση των clusters δείχνει -αν όχι έλλειψη γνώσεων γεωγραφίας της χώρας- άγνοια της νησιωτικής πραγματικότητας. Αναρωτήθηκαν οι αρμόδιοι πώς οι υπάλληλοι π.χ. της Κεφαλλονιάς, θα μεταβαίνουν στα Κύθηρα; Ή ακόμα και στον Άραξο; Πώς η Σύρος θα υποστηρίζει όλες τις Κυκλάδες στα συστήματα CNS, όταν όλοι οι υπηρετούντες ΗΜΑΕΚ στο σύμπλεγμα νησιών είναι λιγότεροι από πέντε, ενώ στο cluster ανήκουν η Σαντορίνη και η Μύκονος, με επιβατική κίνηση άνω του εκατομμυρίου εκάστη; • Οι νησιωτικοί αερολιμένες που αφορούν δύο νησιά, πώς ακριβώς θα λειτουργούν; Μήπως υπάρχει η εντύπωση ότι οι νησιωτικές συγκοινωνίες είναι απρόσκοπτες και συχνές, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους; Τι τρόπο λειτουργίας μπορεί να έχει ο Αερολιμένας Αστυπάλαιας-Καστελόριζου, όταν η μετάβαση από το ένα νησί στο άλλο απαιτεί τουλάχιστον δύο μέρες, με οποιονδήποτε τρόπο; • Γιατί οι Αερολιμένες Κω και Ρόδου, που αντιπροσωπεύουν πάνω από 20% της συνολικής επιβατικής κίνησης της Ελλάδας, έγιναν ένα cluster, μαζί με ακόμα 6 αερολιμένες; Ομοίως Χανιά και Ηράκλειο, που ξεπερνούν το 25% της κίνησης. Με ποια λογική υπάρχουν διακριτά γραφεία οικονομικής-διοικητικής υποστήριξης στους παραχωρημένους αερολιμένες, αλλά όχι αυτοτελή τμήματα υποστήριξης συστημάτων αεροναυτιλίας; • Πώς η Διεύθυνση Σχεδιασμού και Διαχείρισης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) θα επιβλέπει ολόκληρες τις πρώην Διευθύνσεις Δ6 και Δ19, ασκώντας ταυτόχρονα σχεδιαστικό και επιχειρησιακό έργο, όταν η διάκριση στο παρελθόν έγινε ακριβώς γιατί κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό; Πώς θα γίνεται ο συντονισμός των επιχειρησιακών ΟΜ, καθώς είναι προϋπόθεση η κοινή δομή και οργάνωση για την πιστοποίηση ISO; • Γιατί παραμένει η Διεύθυνση Μείζονος Συντήρησης Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS) (πρώην ΚΗΕΜΣ), αφού η υποστήριξη των μικρών αερολιμένων περνάει στα clusters; Τι έργο θα επιτελεί, ώστε να είναι απαραίτητο να παραμείνει Διεύθυνση, τη στιγμή που οι επιχειρησιακές μονάδες συμπτύσσονται και υπάγονται σε μια υπερ-διεύθυνση; • Γιατί θεωρήθηκε σκόπιμο οι μη παραχωρημένοι Αερολιμένες να έχουν συνολικά πέντε (5) Διευθύνσεις, με την Αλεξανδρούπολη μάλιστα να αποτελεί ξεχωριστή Διεύθυνση, ενώ οι δύο Διευθύνσεις των ΗΜΑΕΚ συγχωνεύτηκαν σε μία; • Οι αναμεταβιβαστικοί σταθμοί της επικράτειας (Υμηττός, Πήλιο, κ.λπ.), καθώς και άλλα μικρά αεροδρόμια (π.χ. Μέγαρα), γιατί δεν αναφέρονται καθόλου στο νομοσχέδιο; • Γιατί ο τίτλος των Τμημάτων Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας έγινε υπηρεσιών CNS; Προτάσεις: Η λογική των συγχωνεύσεων που κυριαρχεί στο σχέδιο νόμου δημιουργεί μη λειτουργικά σχήματα. Εξ ου προτείνω: • Να μην προχωρήσει η ομαδοποίηση των αεροδρομίων γενικά της ΥΠΑ. Η λογική του clustering οδηγεί σε διοικητικές και γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες και δεν έπρεπε να προταθεί, τουλάχιστον για τα αεροδρόμια με σημαντική κίνηση, συνυπολογίζοντας και το γεωγραφικό διαμελισμό. • Χαρακτηριστική καταστροφική περίπτωση clustering, είναι η συγχώνευση των τμημάτων CNS Κρήτης. Είναι αυταπόδεικτο ότι δεν πρέπει να συγχωνευτεί το Τμήμα Ηλεκτρονικών Χανίων στο Τμήμα Υπηρεσιών CNS Κρήτης με έδρα το Ηράκλειο. • Το ίδιο ισχύει για το θηριώδες cluster CNS των Δωδεκανήσων, καθώς και το αχανές CNS Δυτικής Ελλάδας (ειδικά για την περίπτωση των Κυθήρων). Σε όλες τις δημόσιες δομές, τα Δωδεκάνησα διαχωρίζονται σε Βόρειο και Νότιο Συγκρότημα, λόγω της γεωγραφικής ιδιομορφίας. Να γίνουν δύο αντίστοιχα clusters, Κω και Ρόδου, που θα εξυπηρετούν και τους γειτονικούς μικρούς Αερολιμένες έκαστο (Κάλυμνο, Λέρο, Αστυπάλαια η Κως, Καστελόριζο, Κάρπαθο και Κάσο η Ρόδος -όπως δηλαδή ισχύει και τώρα), αλλά ταυτόχρονα να στελεχωθούν με το απαραίτητο προσωπικό οι μεγάλοι Αερολιμένες (σχετικές τεκμηριωμένες προτάσεις έχουν κατατεθεί στη Διοίκηση από τη Δ19), ώστε να μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους. • Να μην προχωρήσει η συγχώνευση των διευθύνσεων Δ19 και Δ6, αφού μόνο δυσλειτουργία θα δημιουργήσει λόγω συγκεντρωτισμού και ανάμιξης διαφορετικών αρμοδιοτήτων (επιτελικών και επιχειρησιακών).