Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Βασίλειος Κατταβενάκης | 7 Οκτωβρίου 2025, 23:21




Επικροτώ το σχόλιο του κ. Καρρά Γεωργίου (2/10, 10:42) και συμφωνώ απόλυτα με όσα αναφέρει. Ένα μικρό μόνο παράδειγμα αφού για τα μεγάλα δεν υπάρχει χώρος εδώ. Κατά τη συχνή μου μετάβαση από το κτίριο του παραχωρημένου αερολιμένα Ρόδου προς τον ΠΕΑ Ρόδου, προκειμένου να εκτελέσω τα υπηρεσιακά μου καθήκοντα, διαπιστώνω μικρά περιστατικά και παραλείψεις που θα μπορούσαν να αποφεύγονται εάν υπήρχε παρούσα αεροπορική αρχή, αρμόδια να επισημαίνει προβλήματα και να προβαίνει σε συστάσεις ή κυρώσεις. Οι όποιες επισημάνσεις μου πλέον γίνονται μόνο σε άλλο πλαίσιο, καθώς δεν υπάρχει θεσμική αρμοδιότητα. Γιατί όμως να μην υφίσταται ο κατάλληλος μηχανισμός, τη στιγμή που υπάρχει το απαραίτητο και ικανό προσωπικό. Γιατί να μην επιδιώκουμε το βέλτιστο για τη λειτουργία του αεροδρομίου και, κατ’ επέκταση, για την ασφάλεια των πτήσεων, όταν διαθέτουμε τα μέσα για να το επιτύχουμε. Ακόμη και ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου (Fraport) χρειάζεται έναν ενεργό κρατικό φορέα που θα διασφαλίζει την τήρηση της τάξης και της νομιμότητας από όλους τους φορείς του αεροδρομίου. Εφόσον η ΑΠΑ έχει αφαιρέσει αυτές τις αρμοδιότητες από την ΥΠΑ, είναι ώρα το Υπουργείο να αξιοποιήσει το έμπειρο προσωπικό των αερολιμενικών στα παραχωρημένα αεροδρόμια και να συστήσει τοπικά γραφεία ΑΠΑ. Δεν αφορά άμεσα το παρόν σχέδιο νόμου, αποτελεί όμως μια ρεαλιστική και αμοιβαία επωφελή (“win-win”) λύση, που αφορά το ίδιο Υπουργείο και θα συμβάλει ουσιαστικά στην ορθή και ασφαλή λειτουργία των αερομεταφορών.