Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη ANTΩΝΗΣ ΧΑΛΔΑΙΟΣ | 8 Οκτωβρίου 2025, 09:30




Η διάρθρωση των clusters δείχνει -αν όχι έλλειψη γνώσεων γεωγραφίας της χώρας- άγνοια της νησιωτικής πραγματικότητας. Αναρωτήθηκαν οι αρμόδιοι πώς η Σύρος θα υποστηρίζει όλες τις Κυκλάδες στα συστήματα CNS, όταν όλοι οι υπηρετούντες ΗΜΑΕΚ στο σύμπλεγμα νησιών είναι λιγότεροι από πέντε, ενώ στο cluster ανήκουν η Σαντορίνη και η Μύκονος, με επιβατική κίνηση άνω του εκατομμυρίου εκάστη; • Οι νησιωτικοί αερολιμένες που αφορούν δύο νησιά, πώς ακριβώς θα λειτουργούν; Μήπως υπάρχει η εντύπωση ότι οι νησιωτικές συγκοινωνίες είναι απρόσκοπτες και συχνές, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους; • Με ποια λογική υπάρχουν διακριτά γραφεία οικονομικής-διοικητικής υποστήριξης στους παραχωρημένους αερολιμένες, αλλά όχι αυτοτελή τμήματα υποστήριξης συστημάτων αεροναυτιλίας; • Γιατί θεωρήθηκε σκόπιμο οι μη παραχωρημένοι Αερολιμένες να έχουν συνολικά πέντε (5) Διευθύνσεις, με την Αλεξανδρούπολη μάλιστα να αποτελεί ξεχωριστή Διεύθυνση, ενώ οι δύο Διευθύνσεις των ΗΜΑΕΚ συγχωνεύτηκαν σε μία; • Γιατί ο τίτλος των Τμημάτων Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας έγινε υπηρεσιών CNS;Προτάσεις: Η λογική των συγχωνεύσεων που κυριαρχεί στο σχέδιο νόμου δημιουργεί μη λειτουργικά σχήματα. Εξ ου προτείνω: • Να μην προχωρήσει η ομαδοποίηση των αεροδρομίων γενικά της ΥΠΑ. Η λογική του clustering οδηγεί σε διοικητικές και γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες και δεν έπρεπε να προταθεί, τουλάχιστον για τα αεροδρόμια με σημαντική κίνηση, συνυπολογίζοντας και το γεωγραφικό διαμελισμό.