Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Fraport Greece | 8 Οκτωβρίου 2025, 14:33




Γενικό σχόλιο - Ως προς τους παραχωρημένους αερολιμένες, στο άρθρο 17 προβλέπονται “αυτοτελή γραφεία παραχωρημένων αερολιμένων” σε επιμέρους διευθύνσεις (διοικητικά-οικονομικά -τεχνικά -ασφάλεια και συμμόρφωση). Η πρακτική και οι συμβατικές ρυθμίσεις των παραχωρήσεων δεν προβλέπουν διάθεση χώρων για κρατικές λειτουργίες πέραν των απολύτως αναγκαίων για τη λειτουργία του αερολιμένα και την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Ζητείται ρητή πρόβλεψη ότι, στους παραχωρούμενους αερολιμένες, η ΥΠΑ διατηρεί μόνον μονάδες που αφορούν την παροχή AΝS (ATM/ANS/CNS/AIS/AFIS), ενώ κάθε λοιπή διοικητική ή υποστηρικτική λειτουργία ασκείται κεντρικά. Παράγραφοι 3 (αγ) (iii) & (vi) & (vii) & (xiii) & (xiv) - η συγχώνευση δύο μονάδων σε ένα τμήμα ενδέχεται να δημιουργήσει ζητήματα συντονισμού με σοβαρή επίπτωση στη λειτουργία των μονάδων. Η υπάρχουσα δομή είναι πρόσφορη και αποτελεσματική σε σχέση με τον συντονισμό και την επίλυση όποιων ζητημάτων αφορούν και τον Φορέα Λειτουργίας Αερολιμένα. Παράγραφος 3 (αγ)(xvi) - Δεν είναι κατανοητό γιατί απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία για θέματα διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης στους παραχωρημένους αερολιμένες. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να διευκρινιστεί οτι οποιοιδήποτε επιπρόσθετοι χώροι τυχόν απαιτούνται, αυτοί θα πρέπει να στεγάζονται εντός των χώρων όπου παρέχονται οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας, ήτοι στους Πύργους. Παράγραφος 3 (αε) (i) - Να υπάρξει πρόβλεψη η έκδοση ΝΟΤΑΜ να γίνεται από ARO σε αεροδρόμια με 24ώρη λειτουργία, είτε σε μόνιμη βάση είτε ως υποστήριξη σε περίπτωση αδυναμίας του ARO του εκάστοτε αεροδρόμιου καθώς παρατηρείται έλλειψη στελέχωσης στα ARO των παραχωρημένων αερολιμένων. Σε αρκετές περιπτώσεις η έκδοση ΝΟΤΑΜ αφορά θέματα ασφάλειας πτήσεων και είναι κατεπείγουσα. Παράγραφος 4 (αγ) & (βγ) - Προκαλεί απορία η ύπαρξη αυτοτελούς γραφείου Security και αυτοτελούς γραφείου Συμμόρφωσης Οργανωτικών και Επιχειρησιακών Απαιτήσεων στους παραχωρημένους αερολιμένες. Τι αρμοδιότητες θα έχει το γραφείο αυτό? Θεωρούμε ότι η λειτουργία του θα δημουργήσει αντιφάσεις σε σχέση με τις αρμοδιότητες του ΦΛΑ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για θέματα Security. Επιπρόσθετα ενδέχεται να δημουργήσει περαιτέρω αντιφάσεις ως προς τον ρόλο της αντίστοιχης διεύθυνσης ΑΠΑ.