• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώτα' | 9 Ιουλίου 2025, 20:25

    Για το άρθρο 146. Η νέα ρύθμιση συμφωνα με την οποία ο Σχολικός Νοσηλευτής θα πρέπει να μετακινείται και να καλύπτει μαθητές σε άλλα σχολεία εντός ακτίνας 500 μέτρων, αποτελεί μια ιδιαίτερα επικίνδυνη και λανθασμένη απόφαση. Δεν πρόκειται απλώς για ένα οργανωτικό ζήτημα πρόκειται για ένα θέμα ζωής. Ο Σχολικός Νοσηλευτής τοποθετείται στα σχολεία επειδή υπάρχουν παιδιά με σοβαρές, καθημερινές, εν δυνάμει απειλητικές για τη ζωή τους παθήσεις. Παιδιά με διαβήτη τύπου 1 που μπορεί να παρουσιάσουν υπογλυκαιμία ανά πάσα στιγμή. Παιδιά με επιληψία, με αλλεργίες, με αναπνευστικά προβλήματα, με νευρολογικά ζητήματα κλπ. Δεν είναι “προαιρετική” η παρουσία του νοσηλευτή είναι ζωτικής σημασίας. Κι όμως, με αυτή την τροποποίηση, επιχειρείται να γίνει ο νοσηλευτής κάτι σαν “κινητή μονάδα υγείας”, που θα πηγαινοέρχεται από σχολείο σε σχολείο, ανάλογα με τις ανάγκες. Μα αυτό ακυρώνει πλήρως την ουσία του ρόλου του. Γιατί όταν μετακινηθεί, μένουν παιδιά πίσω, ακάλυπτα, απροστάτευτα, χωρίς την παρουσία του ανθρώπου που θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί για να τα φροντίσει σε περίπτωση ανάγκης. Τι θα συμβεί σε ένα επείγον περιστατικό, σε ένα κρίσιμο λεπτό που θα κάνει τη διαφορά; Ποιος θα φροντίσει το παιδί που θα καταρρεύσει όταν ο νοσηλευτής θα είναι “μόλις 500 μέτρα πιο πέρα”; Ποιος θα δώσει λύση σε αυτό το “λίγο πιο πέρα” όταν το “εδώ” έχει ανάγκη; Αυτό που προτείνεται δεν είναι ενίσχυση, είναι υποβάθμιση.Όσο κι αν επιχειρείται να παρουσιαστεί ως λειτουργική ρύθμιση, στην πράξη σημαίνει πως ούτε το ένα σχολείο θα καλύπτεται επαρκώς, ούτε το άλλο. Η υγεία των παιδιών είναι καθημερινή επαγρύπνηση, σταθερή παρουσία και ετοιμότητα. Και πάνω απ’ όλα δεν είναι παιχνίδι.