Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Χριστίνα Χαραλαμπιδου | 10 Ιουλίου 2025, 01:13
πρόσφατη αντικατάσταση της παραγράφου 5 του άρθρου 34 του ν. 3699/2008, που αφορά στην παροχή σχολικού νοσηλευτή, δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες ως προς την επάρκεια, την ασφάλεια και την ποιότητα φροντίδας που θα λαμβάνουν οι μαθητές με αυξημένες υγειονομικές ανάγκες. Αν και φαινομενικά αποσκοπεί στην καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών υγείας εντός των σχολικών μονάδων, στην πράξη εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους ίδιους τους μαθητές. Η παρουσία ενός μόνο σχολικού νοσηλευτή να καλύπτει πολλαπλές σχολικές μονάδες, ακόμη και όμορες ή συστεγαζόμενες, υποβαθμίζει την αναγκαία ατομική και άμεση φροντίδα που απαιτούν παιδιά με σοβαρές και χρόνιες παθήσεις, όπως σακχαρώδη διαβήτη, επιληψία, αναπνευστικά προβλήματα, καρδιοπάθειες ή ανάγκες χορήγησης φαρμάκων. Ένα επείγον περιστατικό μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή — και η καθυστέρηση λίγων λεπτών εξαιτίας της φυσικής απουσίας του νοσηλευτή από τη συγκεκριμένη μονάδα μπορεί να αποβεί κρίσιμη ή μοιραία. Επιπλέον, η ρύθμιση δίνει αυξημένη εξουσία στη διοίκηση, που με βάση «εισηγήσεις» και όχι αντικειμενικά πρωτόκολλα, αποφασίζει πού και πόσο θα διατίθεται ο σχολικός νοσηλευτής. Αυτό δημιουργεί προϋποθέσεις ανισότητας και άνισης μεταχείρισης μαθητών, ανάλογα με τον βαθμό «βαρύτητας» της πάθησής τους ή με τη διαθεσιμότητα προσωπικού και όχι με βάση το δικαίωμα όλων των παιδιών στην ασφάλεια και στη φροντίδα. Το κυριότερο, όμως, είναι πως ο Σχολικός Νοσηλευτής δεν μπορεί να λειτουργεί ως «περιοδεύων επαγγελματίας υγείας». Το έργο του βασίζεται στη σταθερή παρουσία, στην προσωπική γνωριμία με το παιδί και την οικογένεια, στη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και στη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης. Η τυποποιημένη λογική κατανομής σε πολλαπλά σχολεία αντιστρατεύεται κάθε έννοια εξατομικευμένης φροντίδας, που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ειδικής αγωγής και φροντίδας υγείας. Τέλος, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι οι μαθητές που χρειάζονται σχολικό νοσηλευτή βρίσκονται ήδη σε μία ευάλωτη θέση. Η αίσθηση ασφάλειας που τους προσφέρει η σταθερή παρουσία ενός ειδικού μέσα στο σχολείο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής τους ένταξης και της ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης. Η αποδόμηση αυτής της σταθερότητας αποτελεί, συνεπώς, σοβαρό πλήγμα στην ψυχική τους υγεία και στην ισότιμη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.