• Σχόλιο του χρήστη 'Εμμανουήλ' | 10 Ιουλίου 2025, 11:28

    Το παρόν προσχέδιο νομοθετικής ρύθμισης, αντί να θεραπεύει τις αδικίες που δημιουργήθηκαν με τις πρόχειρες και τιμωρητικές διατάξεις περί διαγραφών, παγιώνει μια άνιση και αντισυνταγματική μεταχείριση πολιτών, κατά παράβαση: --Άρθρου 4 του Συντάγματος (ισότητα ενώπιον του νόμου) --Άρθρου 5 & 16 του Συντάγματος (δικαίωμα στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, ισότιμη πρόσβαση στην παιδεία) -- Άρθρου 21 Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ (απαγόρευση διακρίσεων) -- Άρθρου 2 Πρωτοκόλλου 1 της ΕΣΔΑ (δικαίωμα στην εκπαίδευση) Η πιο κραυγαλέα παραβίαση αφορά τους παλαιούς φοιτητές που υπήχθησαν αναδρομικά στον νόμο περί διαγραφών, με αποτέλεσμα να τους αποδοθεί λιγότερος χρόνος (λιγότερο και από το ήδη περιοριστικό Ν+2). Αυτό το αυθαίρετο όριο παραβλέπει πλήρως: -- ότι ο μέσος χρόνος αποφοίτησης στις ελληνικές σχολές υπερβαίνει κατά πολύ το χρονικό περιθώριο που δόθηκε --ότι οι ίδιοι δεν ξεκίνησαν τις σπουδές τους με αυτή την προοπτική, -- ότι το σύστημα ουδέποτε τους παρείχε ουσιαστική στήριξη επανένταξης ή ολοκλήρωσης. Το μέτρο λειτουργεί αποτρεπτικά και αποκλειστικά τιμωρητικά, αποκόβοντας οριστικά ανθρώπους που προσπάθησαν να επανενταχθούν, να αποκτήσουν πτυχίο ή να βελτιώσουν τη ζωή τους. Αντί για ενίσχυση της δημόσιας παιδείας, προκρίνεται ο αποκλεισμός και μάλιστα με άνιση και αναχρονιστική εφαρμογή. Ελπίζω να επανεξεταστεί η πρόβλεψη ίσης αντιμετώπισης παλαιών και νέων φοιτητών και να διασφαλιστεί πραγματικό δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση, όχι αριθμητικό ξεκαθάρισμα μητρώων. Μην μας αναγκάσετε να σύρουμε τη χώρα στα Ευρωπαϊκά Δικαστήριο για ακόμα ένα ζήτημα, αρκετά έχει διασυρθεί από την κακονομία σας.