• Σχόλιο του χρήστη 'Ελευθερία Βν' | 10 Ιουλίου 2025, 13:46

    Άρθρο 146 Με αφορμή τη σημερινή ανακοίνωση περί πρόθεσης κάλυψης πολλών σχολικών μονάδων από έναν σχολικό νοσηλευτή σε ακτίνα 500 μέτρων, θεωρούμε σκόπιμο να διατυπώσουμε τεκμηριωμένα τις αντιρρήσεις μας, βασισμένοι στις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας και των μαθητών. Η ιδέα πως ένας νοσηλευτής μπορεί να εξυπηρετεί αποτελεσματικά πολλαπλά σχολεία, ακόμα και εντός περιορισμένης ακτίνας, δεν λαμβάνει υπόψη την ουσιαστική φύση και την πολυπλοκότητα του έργου τους. Οι σχολικοί νοσηλευτές δεν είναι απλώς «παρόντες» για περιστασιακή επέμβαση· επιτελούν καθημερινά κρίσιμο έργο: Παρακολουθούν την υγεία μαθητών με χρόνια νοσήματα (π.χ. διαβήτη, επιληψία, αναπνευστικά προβλήματα). Διαχειρίζονται επείγοντα περιστατικά με επαγγελματισμό και ταχύτητα. Συμμετέχουν σε προγράμματα πρόληψης, αγωγής υγείας και ψυχοκοινωνικής στήριξης. Αποτελούν κρίσιμο κρίκο επικοινωνίας με τις οικογένειες και τους θεράποντες ιατρούς. Είναι, επομένως, αδύνατο να επιτελέσουν όλα αυτά τα καθήκοντα όταν αναγκάζονται να μετακινούνται συνεχώς μεταξύ πολλών σχολικών μονάδων. Η απουσία τους έστω και για λίγα λεπτά από ένα σχολείο μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη για την ασφάλεια ενός παιδιού. Η λογική της κινητικότητας με βάση την απόσταση υποβαθμίζει τον ρόλο του σχολικού νοσηλευτή, μετατρέποντάς τον από ενεργό μέλος της σχολικής κοινότητας . Παράλληλα, εξασθενεί την εμπιστοσύνη μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων προς τη σχολική φροντίδα υγείας και καθιστά αδύνατη τη διαμόρφωση σταθερών και υποστηρικτικών σχέσεων, που είναι αναγκαίες για την πρόληψη, τη διαχείριση κρίσεων και την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών. Αντιθέτως, υποστηρίζουμε τη θέσπιση οργανικών, μόνιμων θέσεων σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα, ως ελάχιστη προϋπόθεση για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην υγεία και την ασφάλεια. Μόνο τότε μπορεί να αναδειχθεί ουσιαστικά και όχι θεωρητικά ο ρόλος τους. Με σεβασμό στο έργο των σχολικών νοσηλευτών και με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών μας, ζητούμε επανεξέταση της παραπάνω πρότασης και χάραξη πολιτικής που ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες της σχολικής ζωής.