Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ | 10 Ιουλίου 2025, 13:28
Θέμα: Να καταργηθεί το άρθρο 146 – Κάθε σχολείο χρειάζεται σχολικό νοσηλευτή κάθε μέρα! Το άρθρο 146, που επιτρέπει σε έναν σχολικό νοσηλευτή να καλύπτει περισσότερα σχολεία αν είναι κοντά μεταξύ τους, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και πρέπει να αποσυρθεί εντελώς. Το ζήτημα του να καλύπτει ένας σχολικός νοσηλευτής περισσότερα από ένα σχολεία, ακόμη και εντός ακτίνας 500 μέτρων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους μαθητές που χρήζουν υποστήριξης. Η πρακτική αυτή υπονομεύει τη θεμελιώδη αποστολή της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία οφείλει να διασφαλίζει ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, παραβιάζεται η αρχή της συνεχούς και επαρκούς υγειονομικής φροντίδας, όπως ορίζεται από τη νοσηλευτική δεοντολογία. Σε επίπεδο σχολικής ζωής, μεταφέρεται στους εκπαιδευτικούς μια ευθύνη που δεν τους αναλογεί – η άμεση διαχείριση επειγόντων περιστατικών – γεγονός που συνιστά παραβίαση της παιδαγωγικής τους αποστολής και τους εκθέτει σε κινδύνους. Ένα τέτοιο σχήμα λειτουργίας αποδυναμώνει τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα τόσο της φροντίδας υγείας όσο και της εκπαιδευτικής προστασίας, που αποτελούν βασικά στοιχεία ενός σύγχρονου, δημόσιου σχολείου. Η υγεία των μαθητών δεν μπορεί να εξαρτάται από αποστάσεις και αριθμούς. Κάθε σχολική μονάδα πρέπει να έχει τον δικό της σχολικό νοσηλευτή, παρόντα κάθε μέρα, για τους εξής λόγους: 1. Υποβαθμίζεται η φροντίδα υγείας Όταν ο νοσηλευτής πρέπει να πηγαίνει σε διαφορετικά σχολεία, δεν μπορεί να είναι παρών όταν τον χρειάζονται. Η φροντίδα δεν είναι άμεση, ούτε επαρκής. 2. Καθυστέρηση σε επείγοντα περιστατικά Αν συμβεί κάτι σοβαρό κάτι επείγον – ένα ατύχημα, μια κρίση υγείας, ένα σοβαρό πρόβλημα και ο νοσηλευτής βρίσκεται αλλού, η βοήθεια μπορεί να καθυστερήσει επικίνδυνα και σε τέτοιες περιπτώσεις: • Ποιος θα έχει την ευθύνη; • Ποιος θα παρέμβει άμεσα για να βοηθήσει το παιδί; • Ποιος θα αντιμετωπίσει τις συνέπειες εάν δεν υπάρχει διαθέσιμος επαγγελματίας υγείας τη στιγμή του περιστατικού; 3. Δεν υπάρχει συνέχεια στη φροντίδα Παιδιά με χρόνιες παθήσεις ή ειδικές ανάγκες χρειάζονται σταθερή παρακολούθηση. Όταν ο νοσηλευτής αλλάζει σχολείο κάθε μέρα, δεν μπορεί να παρακολουθεί σωστά την κατάσταση κάθε μαθητή. 4. Κούραση και πίεση για τον ίδιο τον νοσηλευτή Η μετακίνηση σε πολλά σχολεία την ίδια μέρα προκαλεί εξουθένωση και δεν του αφήνει χρόνο να κάνει προληπτικά προγράμματα υγείας. 5. Ανισότητα ανάμεσα στους μαθητές Μαθητές σε σχολεία χωρίς καθημερινή παρουσία νοσηλευτή δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες φροντίδας με άλλους. Αυτό δημιουργεί ανισότητες. 6. Διοικητικά προβλήματα και ασάφεια ρόλων Όταν ο νοσηλευτής αλλάζει σχολεία, μπερδεύεται ποιος είναι υπεύθυνος, και η συνεννόηση με γονείς και εκπαιδευτικούς γίνεται πιο δύσκολη. Η παρουσία ενός νοσηλευτή σε κάθε σχολείο δεν είναι πολυτέλεια – είναι ανάγκη. Οι μαθητές χρειάζονται στήριξη κάθε μέρα, σε κάθε σχολείο, χωρίς εξαιρέσεις. Είναι απαραίτητο να επανεξεταστεί το άρθρο 146, προκειμένου να εξασφαλίζεται η σταθερή και καθημερινή παρουσία σχολικού νοσηλευτή σε κάθε σχολείο, καθώς η υγειονομική φροντίδα των μαθητών δεν μπορεί να παρέχεται αποσπασματικά.