Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Κατερίνα Δουνούλη | 10 Ιουλίου 2025, 14:33
Ο σχολικός νοσηλευτής κατέχει σημαντικό ρόλο σε ένα σχολικό περιβάλλον, καθώς συμβάλλει στην εξασφάλιση της υγείας των παιδιών και τους βοηθάει να καλλιεργήσουν υγιή πρότυπα συμπεριφοράς. Οι υγιείς μαθητές με καλά διαχειριζόμενες χρόνιες παθήσεις, είναι επίσης σε καλύτερη θέση να έχουν πλήρη πρόσβαση σε εκπαιδευτικές ευκαιρίες χάρη στην παρουσία του σχολικού νοσηλευτή. Με τη μόνιμη τοποθέτηση του δεσμού του σχολικού νοσηλευτή και τη δημιουργία του γραφείο του σχολικού νοσηλευτή, μπορούμε να προσφέρουμε στους μαθητές ένα δικό τους χώρο που μπορούν να λάβουν νοσηλεία, αλλά και να συζητήσουν εμπιστευτικά με το νοσηλευτή για θέματα υγείας και υγιεινής που τους απασχολούσαν. Η λεπτομερής προσοχή στις ανάγκες του ασθενούς και η εμπιστοσύνη που δίνεται στο σχολικό νοσηλευτή να κρατάει το προσωπικό απόρρητο βοηθούν στη θετική εξέλιξη της θεραπείας του. Οι σχολικοί νοσηλευτές, ακολουθώντας τα καθήκοντα τους (Απόφαση 88348/Δ3/30-05-2018/ΦΕΚ-Β-2038-2018 με τροποποιήσεις ΦΕΚ B 4706–12.10.2021 και ΦΕΚ Β 2055 26.04.2022) και με την εξειδίκευση που έχουν στην κλινική νοσηλευτική, στην επικοινωνία, στην εποπτεία, στην εκπαίδευση, στην υπεράσπιση και στην ηγεσία, μπορούν να διασφαλίζουν την ικανοποίηση των αναγκών υγείας όλων των μαθητών.Παρατηρήθηκε ότι όταν ένας σχολικός νοσηλευτής δουλεύει σε κατάλληλο χώρο και με την υποστήριξη της διεύθυνση και των εκπαιδευτικών του σχολείου, συμβάλλει στη δημιουργία ενός υγιούς εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Οι εκπαιδευτικοί, απαλλαγμένοι από την άμεση και νομικά περιορισμένη παροχή πρώτων βοηθειών, αλλά και από την απόφαση/διαδικασία να στέλνουν μαθητές στο σπίτι με το κάθε παράπονο υγείας, μπορούν να εκτελέσουν τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα χωρίς να διακοπεί και να αναστατωθεί η μαθησιακή διαδικασία. Αυτή τη διαδικασία την αναλαμβάνει ο σχολικός νοσηλευτής με τη συνεχή παρακολούθηση και φροντίδα των μαθητών. Αυτό βοηθάει πάρα πολύ στο να γνωρίσω το ιστορικό του κάθε μαθητή και να κατανοήσω τα παράπονα και τις αιτίες τους καλύτερα. Στην προσωπική μου εμπειρία στη πρωτοβάθμια, παρατήρησα τη μείωση των μαθητών που έφευγαν πρόωρα από το σχολείο, καθώς περνούσε η σχολική χρονιά. Έκτος από το ότι είχα γνωρίσει καλύτερα τους μαθητές, πιστεύω ότι η συχνή και ουσιαστική επικοινωνία με τους γονείς ενίσχυσε την εμπιστοσύνη τους προς το σχολικό νοσηλευτή . Οι ίδιοι εξέφραζαν την ανακούφισή τους, γνωρίζοντας ότι υπήρχε ένα σταθερό άτομο που ήταν πάντα υπεύθυνος και διαθέσιμος για τις ανάγκες της υγείας και της ασφάλειας των παιδιών τους. Ίσως, γι’αυτό μερικοί αποφάσιζαν να μην πάρουν πρόωρα τα παιδιά τους και να τα αφήσουν υπό τη φροντίδα της σχολικής νοσηλεύτριας. Η ύπαρξη ενός σχολικού νοσηλευτή ως σταθερό μέλος της σχολικής ομάδας και της κοινότητας μπορεί να προσφέρει μόνο θετικά και υγιή αποτελέσματα για τους μαθητές. Θεωρώ πως η μονιμοποίηση του θεσμού του σχολικού νοσηλευτή σε κάθε σχολείο της Ελλάδας καθίσταται πλέον αναγκαία. Πιστεύω ότι το αρχείο του Ιατρείου, ο απολογισμός, και η λογοδοσία που ξεκίνησα φέτος στο σχολείο θα βοηθήσει σημαντικά τον επόμενο αναπληρωτή νοσηλευτή στο να αναλάβει τα καθήκοντά του για τη συνεχή φροντίδα των μαθητών. Το ιδανικό θα ήταν να είναι διορισμένος ο ίδιος ο σχολικός νοσηλευτής σε κάθε σχολειό για να προσπερνάει τα απαραίτητα βήματα γνωριμίας και απόκτησης εμπιστοσύνης. Ακόμα καλύτερο θα ήταν να υπάρχει μόνιμος σχολικός νοσηλευτής σε όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από το αν υπάρχει μαθητής με χρόνια πάθηση. Ό,τι τροποποιήσεις στους νόμους που μειώνουν την κάλυψη φροντίδας και βάζει σε κύνδινο μαθητές (παιδιά της χώρας μας, μελλοντικοί πολίτες) ούτε που πρέπει να μπουν σε συζήτηση. Οι εμπειρίες των σημερινών παιδιών και τις αυξήσεις των χρόνιων παθήσεων (σωματικών και ψυχικών ) σε αυτό το ευάλωτο πληθυσμό χρήζει πολύ εξειδικευμένη φροντίδα που ο σχολικός νοσηλευτής μπορεί να προσφέρει. Το δικαίωμα όλων το παιδιών στην πρόσβαση της υγείας και τη μάθησης πρέπει να τα προστατεύουμε και το κράτος έχει το χρέος αυτό για το μέλλον μιας χώρας με υγείες πολίτες.