• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΙΑΣΟΝΑΣ ΚΑΡΥΠΙΔΗΣ' | 10 Ιουλίου 2025, 18:12

    «Σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες (UNCRPD) που δεσμεύει και την Ελλάδα ,πρέπει να υπάρχει συμπερίληψη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι τα «Τα κράτη μέρη αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρίες στην εκπαίδευση. Για την πραγματοποίηση αυτού του δικαιώματος χωρίς διάκριση και με ίσες ευκαιρίες, τα κράτη μέρη θα διασφαλίσουν ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα σε όλα τα επίπεδα και δια βίου μάθηση». Συμπερίληψη στην ειδική αγωγή είναι ότι όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από τις μαθησιακές τους δυσκολίες, αναπηρίες ή άλλες ιδιαιτερότητες, έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν ισότιμα στη γενική εκπαίδευση. Ισότιμα είναι μια έννοια που δεν τηρείται στο νομοσχέδιο με τον κοφτή που υπάρχει στο νομοσχέδιο για τα τμήματα ένταξης στις θετικές επιστήμες. Η τροποποίηση του υπάρχων κόφτης των 300 μαθητών για ύπαρξη οργανικής θέσης ΠΕ04 σε Τμήμα Ένταξης σε 250 μαθητές είναι μια τρύπα στο νερό. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία μόνο ένα 20% περίπου των σχολείων διαθέτει πάνω από 250 μαθητές , νούμερο το οποίο λόγω του έντονο δημογραφικού προβλήματος της χωράς θα μειωθεί πολύ τα επόμενα χρόνια, ειδικά στην επαρχία. Με αυτό το κοφτή το νομοσχέδιο στερεί την δυνατότητα σε εκατοντάδες παιδιά την στήριξη που δικαιούνται στα βασικά μαθήματα των θετικών επιστήμων, επειδή έτυχε να πηγαίνουν σχολείο σε περιοχές που δεν έχουν μεγάλα σχολικά συγκροτήματα. Είναι αυτό ίσες δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά; Πόσοι σπουδαίοι θετικοί επιστήμονες ήταν άτομα που είχαν κάποια ειδική εκπαιδευτική ανάγκη στο σχολείο; Άπειρα τα παραδείγματα!! Ακόμα αυτός ο απαράδεκτος κοφτής δημιουργεί το εξής παράδοξό: Τμήμα Ένταξης σχολείου στο οποίο φοιτούν περισσότεροι από 250 μαθητές, εκ των οποίων 15 έχουν γνωμάτευση, έχει οργανική θέση ΠΕ04 και υποστηρίζονται στις θετικές επιστήμες Τμήμα Ένταξης σχολείου με 200 παιδιά ,εκ των οποίων περισσότεροι από 25 έχουν γνωμάτευση, ΔΕΝ έχει οργανική θέση ΠΕ04 και αυτά τα παιδιά δεν λαμβάνουν την υποστήριξη και τις ίσες ευκαιρίες που δικαιούνται συμφώνα με το νόμο. Από αυτό γεννάται η εξής ερώτηση: Τι σχέση έχει ο γενικός μαθητικός πληθυσμός του σχολείου με τις ανάγκες του Τμήματος Ένταξης. Αν πει κάποιος ότι δεν βγαίνουν οι ώρες για ωράριο του καθηγητή. Σε ένα σχολείο με 3 τμήματα σε κάθε τάξη γυμνάσιου που είναι και ο μέσος ορός ενός σχολείου της επαρχίας , αν το κάθε τμήμα έχει 25 παιδιά , το σύνολο του σχολείο ισούται με 225 παιδιά , δηλαδή αποκλείει τον καθηγητή των θετικών επιστήμων. Αν το κάθε τμήμα έχει ένα με δυο παιδιά που δικαιούνται υποστήριξη στο τμήμα ένταξης , αυτοί αντιστοιχεί σε39 ώρες!! Όταν το πλήρες ωράριο ενός καθηγητή είναι 23 ώρες ,οπότε αυτό το επιχείρημα απορρίπτεται με απλά νούμερα. Ακόμα όμως και σε πιο μικρά σχολεία γιατί να μην τοποθετείται ένας πε4 σε δυο γειτονικά σχολεία για να συμπληρώνει ωράριο όπως συμβαίνει και με τους καθηγητές της γενικής που για να δημιουργηθεί κενό απαιτούνται 12 ώρες από τις 23!! Ώστε να λαμβάνουν και αυτοί οι μαθητές την υποστήριξη στις θετικές επιστήμες που δικαιούνται. Τέλος οι θετικές επιστήμες (Φυσική, Χημεία Βιολογία, Γεωγραφία) θεωρούνται σε όλο το κόσμο βασικές επιστήμες και πολύ σημαντικές για την εκπαιδευτική διαδικασία. Το ίδιο πράγμα θεωρεί και το ελληνικό κράτος αφού αποφάσισε στις εξετάσεις του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ οι μαθητές να εξεταστούν σε τρία βασικά γνωστικά αντικείμενα: μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες. Οπότε εδώ υπάρχει μια αντίφαση ,αφού το ίδιο κράτος θεωρεί βασικό αντικείμενο τις θετικές επιστήμες , στερεί από εκατοντάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την υποστήριξη σε αυτές. Αυτός ο απαράδεκτος κοφτής δεν τηρεί ούτε την ισότητα για όλους τους μαθητές , και φυσικά ούτε την ισονομία που κάθε μαθητής πρέπει παίρνει τη στήριξη που χρειάζεται, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του.» Απαιτούμε άμεση κατάργηση του παράνομου και άδικου κόφτη στους ΠΕ04.