• Σχόλιο του χρήστη 'Σχολικός νοσηλευτής' | 10 Ιουλίου 2025, 19:30

    Για άρθρο 146: Να αποσυρθεί άμεσα η πρόταση !!!! Επικίνδυνη και ανήθικη . 🔴 1. Απειλείται η ασφάλεια παιδιών με χρόνιες παθήσεις Πολλά παιδιά φοιτούν με διαβήτη, επιληψία, αναπνευστικά προβλήματα, αλλεργίες ή καρδιολογικά νοσήματα. Απαιτούν σταθερή παρακολούθηση από επαγγελματία υγείας. Η εναλλασσόμενη παρουσία θέτει ευθέως σε κίνδυνο τη ζωή τους. 🔴 2. Καθυστέρηση στην αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών Ένα λιποθυμικό επεισόδιο, μια κρίση αλλεργίας ή ένα τραύμα μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Η παραμικρή καθυστέρηση χωρίς νοσηλευτή στον χώρο μπορεί να αποβεί μοιραία. 🔴 3. Ο σχολικός νοσηλευτής είναι πυλώνας σταθερότητας Είναι σταθερό σημείο αναφοράς για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Χτίζει σχέση εμπιστοσύνης και υποστηρίζει ευάλωτα παιδιά ψυχολογικά και σωματικά. Μετακινούμενος, ακυρώνεται αυτός ο ρόλος. 🔴 4. Ασάφεια ευθύνης – ποιος φροντίζει όταν απουσιάζει; Αν γίνει περιστατικό σε ώρα που ο νοσηλευτής βρίσκεται αλλού, ποιος έχει την ευθύνη; Ο εκπαιδευτικός δεν είναι ιατρικό προσωπικό. Αυτό εκθέτει και τον ίδιο νομικά και το σχολείο συνολικά. 🔴 5. Δημιουργείται άνιση μεταχείριση μεταξύ σχολείων Κάποιοι μαθητές θα έχουν νοσηλευτή, άλλοι όχι. Αυτό παραβιάζει το δικαίωμα όλων των μαθητών σε ίση πρόσβαση σε φροντίδα υγείας. Είναι διακριτική μεταχείριση. 🔴 6. Αποδιοργάνωση της καθημερινής λειτουργίας Η συνεχής μετακίνηση του νοσηλευτή οδηγεί σε σύγχυση στον προγραμματισμό, καθυστερήσεις και λάθη. Ούτε τα σχολεία ούτε οι μαθητές γνωρίζουν πότε και πού θα βρίσκεται. 🔴 7. Το πρόβλημα δεν είναι η απόσταση, είναι η απουσία Ακόμα και αν η απόσταση είναι «μόνο 500 μέτρα», ο νοσηλευτής δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα σε δύο σημεία. Η φυσική απουσία του δημιουργεί κενό ασφάλειας, ανεξαρτήτως χιλιομετρικής εγγύτητας. 🔴 8. Υποβάθμιση του ρόλου του σχολικού νοσηλευτή Η πρόταση υποβιβάζει τον νοσηλευτή σε «περιφερόμενο ρόλο», αντί για σταθερό και αξιόπιστο κρίκο της σχολικής ομάδας. Αυτό υπονομεύει την επαγγελματική του υπόσταση και την αποτελεσματικότητα του θεσμού. 🔴 9. Παραβίαση παιδαγωγικής αρχής της σταθερότητας Οι ευάλωτοι μαθητές, ειδικά όσοι έχουν μαθησιακές, αναπτυξιακές ή ψυχικές δυσκολίες, έχουν ανάγκη από σταθερά πρόσωπα και ρουτίνα. Η απουσία του νοσηλευτή δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας και φόβου. 🔴 10. Η σχολική φροντίδα υγείας είναι κοινωνικό δικαίωμα – όχι πολυτέλεια Σε μια ευνομούμενη Πολιτεία, η προστασία της παιδικής υγείας προηγείται κάθε κόστους. Δεν γίνεται να γίνεται «οικονομία» εις βάρος της υγείας των μαθητών. Αυτό δεν είναι επιλογή. Είναι υποχρέωση.