• Σχόλιο του χρήστη 'Λαρεντζάκης Αντώνης' | 11 Ιουλίου 2025, 18:19

    Τεχνική Τεκμηρίωση κατά της Υλοποίησης του Άρθρου 146 1. Ασάφεια και λειτουργική αναποτελεσματικότητα της ακτίνας υποστήριξης Η διάταξη προβλέπει ότι ο σχολικός νοσηλευτής θα υποστηρίζει μαθητές και από συστεγαζόμενα ή/και όμορα σχολεία εντός ακτίνας 500 μέτρων. Αυτό: Δεν λαμβάνει υπόψη γεωγραφικά εμπόδια (π.χ. δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας, ανηφόρες, έλλειψη πεζοδρομίων). Δεν διασφαλίζει την άμεση ανταπόκριση σε επείγοντα περιστατικά, ειδικά όταν ο νοσηλευτής πρέπει να μετακινείται μεταξύ σχολείων. Υποβαθμίζει την ποιότητα φροντίδας, καθώς ο νοσηλευτής δεν μπορεί να είναι παρών ταυτόχρονα σε πολλαπλά σχολεία. 2. Αντιεπιστημονική κατανομή προσωπικού Η τοποθέτηση βασίζεται στη «βαρύτητα της πάθησης» και όχι στις πραγματικές ανάγκες υποστήριξης ή στον αριθμό των μαθητών. Αυτό: Αγνοεί την πολυπλοκότητα των αναγκών (π.χ. χρόνιες παθήσεις, ανάγκη συνεχούς παρακολούθησης). Δεν λαμβάνει υπόψη την καθημερινή σχολική ρουτίνα και τις απαιτήσεις φροντίδας σε πραγματικό χρόνο. 3. Αύξηση του φόρτου εργασίας χωρίς αντίστοιχη ενίσχυση Η διάταξη επεκτείνει τις αρμοδιότητες του σχολικού νοσηλευτή χωρίς: Πρόβλεψη για αύξηση προσωπικού. Καθορισμό ανώτατου αριθμού μαθητών ανά νοσηλευτή. Ειδική επιμόρφωση για διαχείριση πολλαπλών περιστατικών σε διαφορετικά σχολεία. 4. Κίνδυνος για την ασφάλεια των μαθητών Η απουσία του νοσηλευτή από το σχολείο σε κρίσιμες στιγμές μπορεί να οδηγήσει σε: Καθυστερημένη παροχή πρώτων βοηθειών. Αδυναμία διαχείρισης επειγόντων περιστατικών (π.χ. επιληπτικές κρίσεις, αλλεργικά σοκ). Νομικές ευθύνες για το σχολείο και το Υπουργείο σε περίπτωση ατυχήματος. 5. Αντίθεση με τις αρχές της Ειδικής Αγωγής Η διάταξη δεν προάγει την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση για μαθητές με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις, καθώς: Η υποστήριξη γίνεται κατά προσέγγιση και όχι εξατομικευμένα. Δεν διασφαλίζεται η συνέχεια και σταθερότητα στη φροντίδα. 6. Απουσία διαλόγου με τους αρμόδιους φορείς Όπως επισημαίνουν και οι εκπρόσωποι των σχολικών νοσηλευτών 1: Η διάταξη δεν προέκυψε από διαβούλευση με τους επαγγελματίες του χώρου. Αγνοεί τις προτάσεις και τις εμπειρίες των ίδιων των νοσηλευτών και των οικογενειών των μαθητών.