• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΛΑΠΠΑΣ' | 11 Ιουλίου 2025, 19:20

    Άρθρο 146 Εξειδίκευση των προϋποθέσεων παροχής σχολικού νοσηλευτή – Εξουσιοδοτική διάταξη -– Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 34 ν. 3699/2008 : Θα πρέπει να αντικατασταθεί με : 5. Ο Σχολικός Νοσηλευτής υποστηρίζει μαθητές για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης δημοσίου νοσοκομείου ο Σχολικός Νοσηλευτής που τοποθετείται σε σχολική μονάδα γενικής εκπαίδευσης υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης, καθώς και μαθητές με έγκριση υποστήριξης που φοιτούν σε συστεγαζόμενα .Η απόφαση υποστήριξης μαθητών σε συστεγαζόμενα σχολεία εκδίδεται από τον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τη βαρύτητα της πάθησης ύστερα από εισήγηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Είναι επικίνδυνο και άστοχο ο σχολικός νοσηλευτής να υποστηρίζει μαθητές σε όμορα σχολεία και ιδιαίτερα αυτά που είναι 500 μέτρα από το σχολείο τοποθέτησης , παρακάτω σας αναρτώ κάποια επιχειρήματα. 1. Υποβάθμιση της ποιότητας φροντίδας Όταν ένας σχολικός νοσηλευτής έχει υπό την ευθύνη του περισσότερα του ενός σχολεία: • Δεν μπορεί να βρίσκεται ταυτόχρονα παντού, με αποτέλεσμα να μην προσφέρεται η απαιτούμενη άμεση φροντίδα στους μαθητές όταν χρειαστεί. • Μειώνεται ο χρόνος παραμονής του σε κάθε σχολείο, άρα μειώνεται και η αποτελεσματικότητά του. 2. Κίνδυνος καθυστέρησης σε επείγοντα περιστατικά Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης: • Αν ο σχολικός νοσηλευτής βρίσκεται σε άλλο σχολείο, υπάρχει κίνδυνος σοβαρής καθυστέρησης στην παροχή πρώτων βοηθειών ή βασικής ιατρικής υποστήριξης. • Αυτό μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των μαθητών. 3. Έλλειψη συνέχειας και παρακολούθησης Η υγεία των παιδιών, ειδικά εκείνων με χρόνιες παθήσεις ή ειδικές ανάγκες, απαιτεί: • Συστηματική και συνεχή παρακολούθηση από τον ίδιο επαγγελματία υγείας. • Όταν ο σχολικός νοσηλευτής μοιράζεται ανάμεσα σε πολλά σχολεία, χάνεται η προσωπική γνώση των αναγκών κάθε μαθητή, γεγονός που υποβαθμίζει τη φροντίδα. 4. Αυξημένο άγχος και πίεση για τον νοσηλευτή Η εργασία σε περισσότερα σχολεία: • Οδηγεί σε υπερφόρτωση εργασίας, άγχος και επαγγελματική εξουθένωση. • Καθιστά αδύνατο τον αποτελεσματικό σχεδιασμό προγραμμάτων πρόληψης και αγωγής υγείας, καθώς δεν υπάρχει επαρκής χρόνος. 5. Παραβίαση της ισότητας μεταξύ μαθητών Μαθητές που φοιτούν σε σχολεία χωρίς καθημερινή παρουσία σχολικού νοσηλευτή: • Δεν απολαμβάνουν ίσες ευκαιρίες φροντίδας με εκείνους που φοιτούν στο “βασικό” σχολείο του νοσηλευτή. • Αυτό δημιουργεί ανισότητες στην πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, αντίθετες με την αρχή της ισοτιμίας στην εκπαίδευση. 6. Ασάφεια ευθύνης και διοικητική δυσκολία Όταν ένας σχολικός νοσηλευτής καλύπτει πολλά σχολεία: • Δημιουργούνται ασάφειες στο ποιος έχει την τελική ευθύνη σε κάθε περίπτωση. • Η συνεννόηση με πολλούς διευθυντές, γονείς και εκπαιδευτικούς δυσχεραίνει το έργο του και ενισχύει τη γραφειοκρατία. Θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει το Υπουργείο στη δημιουργία τμημάτων φροντίδας και αγωγής υγείας. Ίδρυση Τμημάτων Φροντίδας και Αγωγής Υγείας στη Γενική Εκπαίδευση Η δημιουργία οργανικών θέσεων ΠΕ25 (Σχολικών Νοσηλευτών) σε γενικά σχολεία με πολυπληθή μαθητικό πληθυσμό κρίνεται απαραίτητη, ώστε να διασφαλιστεί η συνεχής παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού για τη φροντίδα και την υποστήριξη των μαθητών. Η ύπαρξη μόνιμου και σταθερού σχολικού νοσηλευτή θα συμβάλει ουσιαστικά στην παροχή πρώτων βοηθειών, στη διαχείριση θεμάτων υγείας, καθώς και στην υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής υγείας για το σύνολο των μαθητών. Αυτό θα επιτρέψει στους γονείς να γνωρίζουν εκ των προτέρων σε ποια σχολεία λειτουργούν Τμήματα Φροντίδας και Αγωγής Υγείας. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια, γνωρίζοντας ότι υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό ικανό να ανταποκριθεί σε επείγουσες καταστάσεις ή θέματα υγείας που μπορεί να προκύψουν εντός του σχολείου. Για τη βέλτιστη λειτουργία του θεσμού, προτείνεται ο καθορισμός ανώτατου αριθμού μαθητών που μπορεί να υποστηρίξει ένας σχολικός νοσηλευτής. Σε περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών που χρήζουν υποστήριξης υπερβαίνει τους τρεις, θα πρέπει να προβλέπεται η πρόσληψη επιπλέον σχολικού νοσηλευτή, ώστε να διασφαλίζεται η επαρκής και ασφαλής παροχή υπηρεσιών υγείας στους μαθητές. Ο βασικός σκοπός της δημιουργίας των Τμημάτων Φροντίδας και Αγωγής Υγείας είναι η διασφάλιση της υγείας και της ευημερίας όλων των μαθητών, μέσα από την παροχή σταθερής και εξειδικευμένης υποστήριξης από σχολικούς νοσηλευτές. Η παρουσία μόνιμου σχολικού νοσηλευτή στα γενικά σχολεία θα συμβάλει: • Στην προαγωγή της υγείας και την πρόληψη ασθενειών μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων. • Στην άμεση και αποτελεσματική παροχή πρώτων βοηθειών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. • Στη συνεχή υποστήριξη μαθητών με χρόνιες παθήσεις ή ειδικές ιατρικές ανάγκες, εξασφαλίζοντας την ασφαλή ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον. • Στη μείωση του άγχους γονέων και εκπαιδευτικών, γνωρίζοντας ότι υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό στο σχολείο για την αντιμετώπιση θεμάτων υγείας. • Στη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού και ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, όπου όλοι οι μαθητές θα έχουν ισότιμη πρόσβαση στη φροντίδα και την υποστήριξη που χρειάζονται. Με αυτόν τον τρόπο, το σχολείο μετατρέπεται σε έναν χώρο που προάγει όχι μόνο τη γνώση, αλλά και τη συνολική ευημερία των μαθητών, δίνοντας έμφαση στη σωματική και ψυχική τους υγεία.