Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Οδυσσέας | 11 Ιουλίου 2025, 20:56
1) Άρθρο 146 – Παροχή Σχολικού Νοσηλευτή Η δυνατότητα ένας σχολικός νοσηλευτής να καλύπτει πολλαπλές σχολικές μονάδες (συστεγαζόμενες ή εντός 500 μέτρων) κινείται αντίθετα από την παιδαγωγική και υγειονομική αρχή της συνεχούς, ατομικής παρουσίας στο σχολικό περιβάλλον, και υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας. Υπάρχει σαφής κίνδυνος καθυστερημένης ανταπόκρισης σε περιστατικά υγείας. Προτείνεται: Να κατοχυρωθεί ένας σχολικός νοσηλευτής ανά σχολική μονάδα, ειδικά όπου υπάρχει μαθητής με σχετική ανάγκη, και όχι διαμοιρασμός προσωπικού. 2) Απουσία ρύθμισης για πτυχιούχους ΑΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΤΕΙ ) – Το διαρκές έλλειμμα ισοτιμίας. Στο παρόν σχέδιο νόμου παραμένει ηχηρή η απουσία οποιασδήποτε πρόβλεψης ή αναφοράς για τους αποφοίτους των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα, τα πρώην ΤΕΙ, οι οποίοι αποτελούν χιλιάδες πτυχιούχους σε κρίσιμους τομείς της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας (μηχανικοί, πληροφορική, υγεία, διοίκηση, κοινωνικές επιστήμες, καλλιτεχνικά επαγγέλματα και άλλα). Νομική και εκπαιδευτική τους αναγνώριση: 1. Με το άρθρο 16 του Συντάγματος και τον ν. 2916/2001, τα ΤΕΙ αναγνωρίστηκαν ρητά ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. 2. Παρείχαν πτυχίο πρώτου κύκλου σπουδών επιπέδου 6, σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF). 3. Το ίδιο ισχύει και με βάση την ταξινόμηση ISCED-2011 της UNESCO, όπου οι σπουδές ΤΕΙ ανήκουν στο επίπεδο ISCED 6, δηλαδή Bachelor. Πραγματικότητα των σπουδών στα ΤΕΙ: Είχαν 4ετή διάρκεια (240 ECTS), με εργαστηριακά και εφαρμοσμένα μαθήματα υψηλού επιπέδου. Οι σπουδές τους εστιάζονταν σε πλήρως τεκμηριωμένη εφαρμογή της επιστήμης, με ισχυρή βάση θεωρίας, ερευνητικής μεθοδολογίας, και τεχνολογίας. Τα Προγράμματα Σπουδών εγκρίνονταν από το Υπουργείο Παιδείας και αξιολογούνταν από την ΑΔΙΠ, αποδεικνύοντας την ισοτιμία επιστημονικού επιπέδου με τα ΑΕΙ πανεπιστημιακού τομέα. Παρ’ όλα αυτά: Πολλοί πτυχιούχοι εξακολουθούν να κατατάσσονται ως ΤΕ, να αποκλείονται από θέσεις ΑΕΙ που δεν ανταποκρίνονται στο πραγματικό επίπεδο σπουδών των αποφοίτων ή να έχουν παρωχημένα επαγγελματικά δικαιώματα, βασισμένα σε Β.Δ. δεκαετιών (π.χ. "υπομηχανικοί", "ανώτερη" και όχι ανώτατη εκπαίδευση). Αυτό το καθεστώς παραβιάζει ευθέως την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας. Δεν συνάδει με την ευρωπαϊκή κατεύθυνση, ούτε με τη διαβάθμιση προσόντων μέσω του EQF/EQF-HE. Προτάσεις για νομοθετική ρύθμιση: Προτείνεται η προσθήκη άρθρου για τους απόφοιτους ΑΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ με ρυθμίσεις που αφορούν τα εξής: 1. Ρητή αναγνώριση των αποφοίτων ΤΕΙ ως πτυχιούχων Ανώτατης Εκπαίδευσης Επιπέδου 6, ισότιμων με οποιοδήποτε άλλο πτυχιούχο πρώτου κύκλου ελληνικού ΑΕΙ, με πλήρη επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα. 2. Αποσύνδεση της επαγγελματικής κατάταξης (ΠΕ/ΤΕ) από τον τίτλο του πτυχίου και σύνδεσή της με το πραγματικό επίπεδο σπουδών και το EQF/ΕΠΠ. 3. Δημιουργία ειδικής διαδικασίας αποκατάστασης επαγγελματικών δικαιωμάτων, για όλους τους πτυχιούχους ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα που να ανταποκρίνονται στο επίπεδο σπουδών τους. 4. Κατάργηση ισχύος παρωχημένων επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσω βασιλικών διαταγμάτων που χαρακτηρίζουν πτυχιούχους ΑΕΙ ως "υπομηχανικούς" ή απόφοιτους ανώτερης εκπαίδευσης. Είναι θεσμικά και παιδαγωγικά άτοπα. 5) Εξασφάλιση απεριόριστης πρόσβασης σε σπουδές δεύτερου και τρίτου κύκλου, όπως ισχύει και για τους αποφοίτους των ΑΕΙ Πανεπιστημιακού Τομέα. Συμπερασματικά. Η έλλειψη οποιασδήποτε ρύθμισης στο παρόν νομοσχέδιο για τους αποφοίτους των ΤΕΙ διαιωνίζει ένα ιστορικό έλλειμμα δικαιοσύνης, αντί να το θεραπεύσει. Είναι καιρός να αναγνωριστεί πλήρως ο ρόλος των ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα στην Ανώτατη Εκπαίδευση και να αρθούν οι αδικίες απέναντι στους πτυχιούχους τους, με όρους αξιοπρέπειας, ισότητας και επιστημονικής τεκμηρίωσης.