Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | 12 Ιουλίου 2025, 02:42
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 126 Ως ομάδα “Όχι στις διαγραφές φοιτητών” (https://www.facebook.com/groups/1458349757715828?locale=el_GR), που αριθμεί περίπου 4.000 μέλη, φοιτητές, αποφοίτους, γονείς, εργαζόμενους και συλλογικότητες, υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα όλων στη μόρφωση Το άρθρο 126 στηρίζεται σε αυθαίρετα αριθμητικά όρια. 🔴 Ως προς το 75% των περασμένων μαθημάτων: • Ένας φοιτητής που έχει περάσει το 74% διαγράφεται, ενώ αυτός που έχει περάσει το 75% παραμένει, λες και αυτή η μία μονάδα αποδεικνύει ουσιαστική πρόοδο. • Η ποιότητα της επίδοσης αγνοείται: κάποιος μπορεί να έχει περάσει το 75% των μαθημάτων με οριακούς βαθμούς (π.χ. 5), ενώ άλλος να έχει περάσει το 50% ή 60% με άριστους βαθμούς και να θεωρείται ανεπαρκής. • Δεν λαμβάνεται υπόψη αν τα μαθήματα που απομένουν είναι τα πιο δύσκολα του προγράμματος σπουδών. 🔴 Ως προς τη συμμετοχή σε 2 εξεταστικές περιόδους: • Η υποχρεωτική συμμετοχή σε δύο εξεταστικές αγνοεί προσωπικές, οικογενειακές και υγειονομικές δυσκολίες. • Κάποιος μπορεί σε μία εξεταστική να έχει περάσει αρκετά μαθήματα και σε άλλη να απέτυχε λόγω προβλημάτων υγείας, εργασίας ή άλλων δυσκολιών. • Ακόμη και φοιτητές που έχουν φτάσει το 75%, αλλά δεν συμμετείχαν πρόσφατα σε εξετάσεις, οδηγούνται σε διαγραφή λίγο πριν το πτυχίο. 🔴 Ως προς τους φοιτητές-γονείς και τις μονογονεϊκές οικογένειες: • Η ρύθμιση αναγνωρίζει γονεϊκή μέριμνα μόνο έως την ηλικία των 8 ετών, ενώ κατά το Σύνταγμα και το Αστικό Δίκαιο η ανηλικότητα φτάνει στα 18. • Αγνοείται πλήρως το γεγονός ότι οι ανάγκες φροντίδας ενός παιδιού (σχολείο, ασθένειες, εξωσχολικές δραστηριότητες, ψυχολογικές ανάγκες) δεν εξαφανίζονται μετά τα 8 χρόνια. • Για τις μονογονεϊκές οικογένειες δεν υπάρχει καμία ειδική πρόβλεψη, παρόλο που εκεί το βάρος πέφτει αποκλειστικά στον έναν γονέα. Η Πολιτεία θεωρεί ότι οι δυσκολίες εξαφανίζονται με το πέρασμα των χρόνων, αγνοώντας την πραγματική καθημερινότητα των φοιτητών-γονέων. 🔴Υπάρχει εξαίρεση για άτομα με αναπηρία άνω του 50% και με σοβαρά θέματα υγείας, αλλά ΔΕΝ λαμβάνονται υπόψη τα ψυχικά νοσήματα. • Συχνά παραμένουν αδιάγνωστα ή ανεπαρκώς τεκμηριωμένα, λόγω του κοινωνικού ταμπού. • Ακόμα και όταν είναι διαγνωσμένα, σπάνια αποδίδουν επίσημα ποσοστά αναπηρίας, ειδικά αν ο φοιτητής ή η φοιτήτρια προσπαθεί να διατηρήσει κάποια λειτουργικότητα στην καθημερινότητά του. Το γεγονός ότι κάποιος παλεύει καθημερινά με μια ασθένεια δεν σημαίνει ότι δεν αγωνίζεται. Το να συνεχίζει κανείς τη φοίτησή του, μέσα σε τέτοιες δυσκολίες, είναι πράξη αγώνα και αξιοπρέπειας, όχι ένδειξη παραίτησης. 🔴Οι εργαζόμενοι φοιτητές παραμένουν αόρατοι: -δημόσιοι υπάλληλοι σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν μπορούν να μετακινηθούν, -ιδιωτικοί υπάλληλοι που δεν δικαιούνται άδειες εξεταστικής, - εποχιακοί εργαζόμενοι σε τουρισμό, freelancers. Η Πολιτεία αγνοεί την εργασιακή πραγματικότητα. 🔴Το οικονομικό επιχείρημα δεν στέκει. -Οι φοιτητές που υπερβαίνουν το ν+2 δεν υπολογίζονται στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ. -Αντίθετα, προαναγγέλλονται δαπάνες για ελεγχόμενες εισόδους και φύλαξη, χωρίς να έχει παρουσιαστεί το κόστος τους. 🔴Η ρύθμιση εφαρμόζεται αναδρομικά, πλήττοντας φοιτητές που εισήχθησαν σε άλλο νομικό καθεστώς. Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ δεν έχουν εκδοθεί οι Οργανισμοί των Ιδρυμάτων, που θα ρύθμιζαν αυτά τα θέματα ακαδημαϊκά και παιδαγωγικά. Αντί αυτού, το Υπουργείο επιβάλλει μονομερώς αριθμητικά όρια. 🔴Η Πολιτεία προωθεί στα λόγια τη Διά Βίου Μάθηση και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, αλλά την αρνείται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ακόμα και οι ισοβίτες έχουν δικαίωμα επανένταξης. Ο φοιτητής που καθυστέρησε, όχι. 🟢 Ζητούμε: • Εξατομικευμένη αίτηση παραμονής για κάθε φοιτητή. • Κρίση από τα Ιδρύματα με κοινωνικά και παιδαγωγικά κριτήρια. • Στην ψηφιακή εποχή, κάθε Ίδρυμα μπορεί εύκολα, μέσω ειδικής πλατφόρμας, να καταγράφει ποιοι φοιτητές είναι ενεργοί και επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Η ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί και εκκαθαρίσεις. Είναι χώρος μόρφωσης και εξέλιξης Ζητάμε την απόσυρση του άρθρου 126 στην παρούσα μορφή του και την επανεξέτασή του με πραγματικά παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια.