• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Κ.' | 13 Ιουλίου 2025, 02:14

    Άρθρο 114 και άρθρο 126 Σχετικά με τη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είμαι εκπαιδευτικός και μητέρα ενός φοιτητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συγκεκριμένα με σύνδρομο Asperger. Αφήνω αυτό το σχόλιο ορμώμενη από την προσωπική μου εμπειρία και από τις αλλεπάλληλες απογοητεύσεις του γιου μου από την αντιμετώπιση του στην σχολή στην οποία ήταν πρωτοετής, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, και που φυσικά τον οδήγησαν να την παρατήσει, και εύχομαι να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τους νομοθέτες. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ώστε η γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ με ό,τι αυτό προτείνει (παράλληλη στήριξη, προφορικές εξετάσεις κλπ.) να συνεχίσει να έχει ισχύ και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς ο μαθητής, ο οποίος είναι τόσο καλά πλαισιωμένος από ειδικούς εκπαιδευτικούς, από την πρωτοβάθμια έως τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ξαφνικά βρίσκεται σε ένα περιβάλλον ξένο και άγνωστο προς αυτόν (πανεπιστήμια), με διαφορετικό τρόπο λειτουργίας και με διδάσκοντες που δεν έχουν την εμπειρία και τις γνώσεις της ειδικής αγωγής, που απαιτούνται για να υποστηρίξουν τον φοιτητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα, ο φοιτητής, να μην καταφέρνει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της σχολής που έχει επιλέξει. Για τους φοιτητές που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού αυτό γίνεται ακόμα πιο δύσκολο και επίπονο. Πολύ ορθά δίνεται το δικαίωμα μερικής φοίτησης στους φοιτητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως επίσης πολύ ορθά εξαιρούνται των διαγραφών οι φοιτητές με αναπηρία τουλάχιστον 50% αλλά πρέπει οπωσδήποτε να ληφθούν μέτρα υποστήριξής τους και κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Πρέπει να υπάρξει ένα κοινό δίκτυο υποστήριξης των φοιτητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλες τις σχολές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας μας, παρέχοντας ισότιμες ευκαιρίες φοίτησης σε αυτήν την ευάλωτη ομάδα συνανθρώπων μας. Ας μην ξεχνάμε ότι οι φοιτητές που έχουν υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο Asperger συνήθως είναι άνθρωποι με ιδιαίτερα υψηλό δείκτη νοημοσύνης. Ας μην στερήσουμε την ευκαιρία από αυτά τα δυνατά "μυαλά" να διαπρέψουν ως λαμπροί επιστήμονες.