• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Τρίμπου' | 14 Ιουλίου 2025, 08:45

    Άρθρο 146 Με το άρθρο 146 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και, κυρίως, η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών. Η πρόβλεψη για απομάκρυνση ή υποβάθμιση του ρόλου των σχολικών νοσηλευτών συνιστά ένα άκρως ανησυχητικό βήμα οπισθοδρόμησης. 1. Κίνδυνος για την υγεία των παιδιών: Οι σχολικοί νοσηλευτές είναι οι πρώτοι που παρεμβαίνουν σε επείγουσες καταστάσεις υγείας, χορηγούν πρώτες βοήθειες και παρακολουθούν παιδιά με χρόνια νοσήματα (π.χ. σακχαρώδη διαβήτη, επιληψία, αλλεργίες). Η απουσία τους από τα σχολεία δημιουργεί ένα επικίνδυνο κενό που μπορεί να αποβεί μοιραίο. 2. Ανασφάλεια για τους γονείς: Οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο με την προσδοκία ότι βρίσκονται σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον. Χωρίς επαγγελματίες υγείας στο σχολείο, εντείνεται το άγχος των γονιών, ιδίως για παιδιά με ιδιαίτερες ιατρικές ανάγκες. 3. Επιβάρυνση εκπαιδευτικών – μη αρμόδιων: Η ευθύνη της διαχείρισης ιατρικών περιστατικών θα πέσει άδικα στους ώμους των εκπαιδευτικών, που ούτε έχουν την εκπαίδευση, ούτε τη νομική κάλυψη να ανταποκριθούν σε τέτοιες ανάγκες. Αυτό είναι επικίνδυνο και για τους μαθητές και για το ίδιο το προσωπικό. 4. Αντίφαση με την ένταξη και τη συμπερίληψη: Το σύγχρονο σχολείο οφείλει να είναι ανοιχτό και υποστηρικτικό για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως αναγκών. Το άρθρο αυτό απομακρύνει την εκπαίδευση από τη λογική της ισότητας και της συμπερίληψης, αποκλείοντας ουσιαστικά παιδιά με χρόνια ή σοβαρά προβλήματα υγείας. 5. Υποβάθμιση του σχολείου ως θεσμού: Το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μάθησης, αλλά και κοινωνικοποίησης και φροντίδας. Η κατάργηση ή μείωση του ρόλου του νοσηλευτή αφαιρεί ένα βασικό στοιχείο από τον ολιστικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Για όλους τους παραπάνω λόγους, το άρθρο 146 δεν πρέπει να ψηφιστεί. Αντίθετα, απαιτείται ενίσχυση του θεσμού του σχολικού νοσηλευτή, με σταθερές θέσεις και σαφές πλαίσιο δράσης. Η προστασία της υγείας των παιδιών δεν είναι διαπραγματεύσιμη.